• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403070100701
  • خبرنگار : 50214

اجرای سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ استان یزد در آبان‌ ماه

اجرای سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ استان یزد در آبان‌ ماه

ایسنا/یزد رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد خبر از اجرای سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ استان در آبان‌ ماه خبر داد و گفت: در این سرشماری از ۱۵۹ مامور آمارگیر در سطح استان یزد استفاده خواهد شد تا اطلاعات ساختاری و پایه‌ای قابل ارایه از بخش کشاورزی را در سطوح جغرافیایی کوچک (آبادیها) تهیه کنند.

«مجید دهقانی‌زاده» ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به فرمان اجرای سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ توسط رییس جمهور، این مهم همزمان با سراسر کشور در آبان‌ماه به مدت ۴۵ روز در استان یزد نیز اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به سابقه اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در کشور، از اهمیت نتایج این طرح سخن گفت و اظهار داشت: تاکنون ۵ سرشماری عمومی کشاورزی در ایران صورت گرفته است که بر اساس آخرین سرشماری اجرا شده در سال ۱۳۹۳، بیش از ۱۲۷ هزار و ۴۳۸ بهره‌بردار کشاورزی و ۱۱۴ هزار و ۷۷۸ هکتار سطح زیر کشت در استان یزد وجود داشته است.

دهقانی‌زاده با بیان این که ۷.۵ درصد از شاغلان و ۷ درصد از تولید ناخالص استان در بخش کشاورزی بوده، سرشماری این بخش را از اهمیت بسیاری برخوردار دانست و گفت: فعالیت‌های مشمول سرشماری کشاورزی شامل محصولات زراعی، باغی، دام سبک و سنگین، کشت گلخانه ای، آبزیان، زنبور عسل، کرم ابریشم و طیور سنتی است.

وی تهیه چارچوب آماری برای آمارگیری‌های نمونه‌ای، فراهم کردن سرجمع‌ها و اطلاعات کلی برای سنجش برآوردهای بین سرشماری‌ها و تولید اطلاعات ساختاری در سطوح جغرافیایی کوچک با قابلیت ارایه در طبقه بندی‌های چند بعدی را از اهداف این سرشماری برشمرد.

این مسئول با توجه به اینکه در سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ از ۱۵۹ مامور آمارگیر در سطح استان یزد استفاده خواهد شد، بر لزوم پاسخ دهی صحیح شهروندان به پرسش‌های مربوط به کلیه سرشماری‌ها و آمارگیری‌ها که از سوی مرکز آمار ایران انجام می‌شود، تاکید کرد و یادآور شد: آمار و اطلاعاتی که ضمن آمارگیری‌های مختلف از افراد و مؤسسات جمع‌آوری می‌شود، محرمانه خواهد بود و جز در تهیه آمارهای کلی و عمومی مورد استفاده قرار نخواهد گرفت.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت یزد، دهقانی‌زاده در پایان از فرمانداران به عنوان مدیران اجرایی سرشماری کشاورزی شهرستان، مدیران ادارات جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و سایر عوامل اجرایی و همچنین بهره‌برداران بخش کشاورزی خواست تا نهایت همکاری را با آمارگیران و دست اندرکاران برگزاری سرشماری کشاورزی ۱۴۰۳ داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha