• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403070100544
  • خبرنگار : 30058

یک مسئول خبر داد:

همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه‌های ترکیه

همکاری دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه‌های ترکیه

ایسنا/اردبیل مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی با دانشگاه‌های مدیپول و کولتور ترکیه خبر داد.

یونس پوربیرامی اول مهر در گفت‌وگو با ایسنا، از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی و پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی با ۲ دانشگاه ترکیه‌ای خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه‌ها در حاشیه حضور رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در کنفرانس AGBIOL در ترکیه منعقد شد.

وی با بیان اینکه تفاهم‌نامه‌های منعقد شده با دانشگاه‌های مدیپول و کولتور ترکیه با محوریت تبادل استاد و دانشجو منعقد شده است، افزود: در قالب این تفاهم‌نامه‌ها، تبادل اطلاعات، مستندات و تجهیزات علمی و فناوری، انجام پروژه‌های پژوهشی مشترک، سازماندهی مشترک سمینارها، نشست‌ها و همایش‌های علمی و فرهنگی نیز قابل انجام خواهد بود.

مشاور رئیس دانشگاه محقق اردبیلی یادآور شد: این دانشگاه‌ها جزو دانشگاه‌های مطرح ترکیه بوده و دانشگاه مدیپول دارای ۴۵ هزار دانشجو، یک هزار و ۲۰۰ استاد و ۱۲ هزار دانشجوی بین‌المللی است.

مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این دانشگاه در راستای تحقق دیپلماسی علمی طی ۲ سال اخیر اقدام به جذب حدود یک هزار و ۵۰۰ دانشجوی بین‌المللی از کشورهای مختلف کرده است، تصریح کرد: همچنین طی ۲ سال اخیر دانشگاه محقق اردبیلی با برخی دانشگاه‌ها و مجامع علمی خارجی از جمله کالج ابن سینای گرجستان، دانشگاه‌های علوم زیستی لوبلین لهستان، وروسلاو لهستان، محمدعلی جناح پاکستان، خانه فناوری‌های پیشرفته ایران و چین و غیره تفاهم‌نامه همکاری منعقد کرده و در حال همکاری است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای بین‌المللی‌سازی دانشگاه و همکاری‌های علمی و پژوهشی با دانشگاه‌های کشورهای مختلف از جمله اهداف مجموعه مدیریتی دانشگاه محقق اردبیلی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha