• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1403070100540
  • خبرنگار : 50598

انجام ۲۰۶ اقدام در استان مرکزی به مناسبت هفته وقف

انجام ۲۰۶ اقدام در استان مرکزی به مناسبت هفته وقف

ایسنا/مرکزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: ۲۰۶ اقدام در قالب ۲۸ عنوان برنامه در هفته وقف در استان مرکزی اجرا می‌شود.

حجت الاسلام عبدالله واحدی، اول مهرماه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به عناوین در نظر گرفته شده برای هفته وقف اظهار کرد: عنوان روز جمعه ۳۰ شهریور که به نام روز وقف در تقویم جمهوری اسلامی نام‌گذاری شده، وقف، جبهه مقاومت، ترویج فرهنگ ایثار و عنوان شنبه ۳۱ شهریور، وقف؛ قرآن، سنت نبوی و سیره ائمه معصومین (ع) است.

وی افزود: وقف؛ اقتصاد پایدار و رشد تولید، وقف؛ اخلاق و معنویت، تکریم واقفین و خیرین، وقف؛ حمایت از خانواده، اشتغال‌زایی و ترویج فرهنگ اسلامی، وقف؛ سلامت جامعه و حمایت از دانش بنیان‌ها و وقف؛ امامزادگان، گردشگری مذهبی و ترویج فرهنگ زیارت، به ترتیب، عناوین دیگر روزهای این هفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: در یکسال اخیر در استان مرکزی ۳۴ مورد وقف جدید به ارزش ۱۲۸ میلیارد ریال ثبت شده است.

وی اضافه کرد: ۱۸۶ مورد وقف نیز به ارزش ۸ میلیارد ریال برای کمک به ازدواج، آزادی زندانیان و دارو و درمان بوده است. ۵۰۰ مورد نیز جهت کمک به ایتام به ارزش ۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

واحدی با اشاره به اعزام ۳۳۰ نفر به مشهد و کربلا به ارزش ۹ میلیارد ریال گفت: توزیع ۷۵۰۰ سبد معیشتی بین نیازمندان به ارزش ۹۰ میلیارد ریال انجام شده است.

وی با اشاره به طبخ و توزیع ۴۵۰ هزار پرس غذای گرم به ارزش ۱۵۰ میلیارد ریال اظهار کرد: سال گذشته چهار کارگاه شمیم خدمت در استان مرکزی راه‌اندازی شد که ۴۲۰ فرصت شغلی ایجاد کرد.

واحدی با اشاره به ارائه ۹۰۰ بسته‌ مهر تحصیلی به دانش آموزان نیازمند به ارزش ۶ میلیارد ریال گفت: عملیات عمرانی در ۴۰ بقعه متبرکه به ارزش ۱۳۰ میلیارد ریال در یکسال گذشته انجام شده است.

وی با بیان اینکه ۲۳۶ سند مالکیت موقوفات در یکسال گذشته اخذ شده است، افزود: خدماتی نظیر اسکان، اطعام، خدمات فرهنگی و دارو و درمان در موکب حضرت سیدالشهدا(ع) در ایام اربعین به ۵۰ هزار زائر ارائه شده است که ۹۵ درصد این زوار ایرانی بوده اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: فاز اول پروژه ملی پرورش ماهی در قفس‌ با ۱۰ قفس به بهره برداری رسید و تولیدات آن به مردم استان مرکزی می‌رسد.

وی ادامه داد: ما در این پروژه از ظرفیت نخبگان استان استفاده کردیم و صرفه جویی اقتصادی خوبی در این پروژه ایجاد شد. سیاست ما در استان حمایت از طرح‌های دانش بنیانی است که ضریب تجاری بالایی دارند.

وی با اشاره به در جریان بودن ۲۸۵ پرونده قضایی در حوزه موقوفات در استان مرکزی گفت: در یکسال گذشته رای مربوط به ۵۲ پرونده‌ به نفع اوقاف رای دو پرونده علیه اوقاف صادر شده است.  

واحدی اضافه کرد: در هفته جاری خط تولید کاتالیست اگزوز خودروها با مشارکت اوقاف استان مرکزی و جهاد دانشگاهی کشور در اشتهارد افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته جاری گفت: اجرای برنامه یاوران وقف و تجلیل از اصحاب وقف و هیات امنا بقاع متبرکه، اختتامیه مرحله استانی مسابقات قرآن، برپایی نمایشگاه و ارائه گزارش یکساله، برپایی ایستگاه همه واقف باشیم، از جمله این برنامه‌هاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha