• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070100514
  • خبرنگار : 50663

مدیرکل آموزش و پرورش استان خبرداد

صرفه‌جویی ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان در آموزش و پرورش خراسان رضوی

صرفه‌جویی ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان در آموزش و پرورش خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: آموزش و پرورش در دو سال گذشته در کارهای اداری اداره کل با نصب سیستم حفاظت و پشتیبانی، تغییر پهنای باند، اتوماسیون اداری و ... حداقل ماهانه ۱۰۰ میلیون‌ تومان صرفه‌جویی داشته است.

سیدامیر شوشتری امروز یک مهر ماه در آیین نواختن زنگ مهر و زنگ ایثار و شهادت آموزش ‌و پرورش خراسان رضوی که در مدرسه شاهد خاندان قفلی برگزار شد، ضمن عرض تبریک شروع سال تحصیلی جدید اظهار کرد: امروز ۸۰ هزار همکار فرهنگی در ۴۷ منطقه آموزشی در مدارس وظایف خود را با شور و نشاط بیشتر آغاز می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به صرفه‌جویی صورت گرفته در آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش در دو سال گذشته در کارهای اداری اداره کل با نصب سیستم حفاظت و پشتیبانی، تغییر پهنای باند، اتوماسیون اداری که در همه جا فعال است و... حداقل ماهانه ۱۰۰ میلیون‌ تومان صرفه‌جویی داشته است، همچنین تولید نرم‌افزارهای ارزشمندی که وزرات کار بر روی برخی از آنان می‌کند، در راستای ایجاد دولت الکترونیک فعالیت‌های زیادی انجام شده و در قسمت فناوری توسعه یافته است.

شوشتری با اشاره به طرح نورا گفت: در طرح نورا، در تمام مدارس و ادارات، توسط ۸۰ خانم، تلاش بسیار گسترده انجام شده است. حدود ۵۰۰ نفر مدرسین آموزش خانواده، بعد ۵ سال ساماندهی شدند، آزمون و مصاحبه برگزار شد و گواهی تدریس برای آموزش خانواده دریافت کردند، همچنین برای اولیای دانش‌آموزان این طرح بسیار گسترده است و خارج از آموزش‌وپرورش نیز افراد می‌توانند شرکت و همکاری کنند.

وی افزود: در تربیت مربی جهاد تبیین با اداره اطلاعات، در ۲ سال گذشته حدود ۲۰۰ نفر آموزش کامل دیدند و بیش از  ۱۰۰ نفر در جلسات مناطق مختلف حضور پیدا کردند، ارزشیابان حرفه‌ای آموزش دیدند و جذب ۲۱ هزار نفر که ۵۰ هزار نفر مصاحبه شدند در دو تابستان اخیر انجام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: طرح قرآنی شهید عاصمی بسیار ارزشمند است که قبلا شروع شده و باعث شد در سال گذشته ۴ هزار همکار فرهنگی ابتدایی، آموزش قرآن دیدند و این همکاران علی رغم اینکه معلم هستند آموزش قرآن نیز یاد گرفتند و به دانش‌آموزان یاد دادند که امسال این طرح برای ۶ هزار نفر دیگر از همکاران فرهنگی برنامه‌ریزی شد که با اجرای آن ۲۰۰ هزار دانش‌آموز ابتدایی آموزش قرآن را فرا می‌گیرند.

شوشتری گفت: قرارگاه دانش‌آموزان ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳، انتخابات، راهپیمایی‌ها، رتبه برتر کنکور و حماسه‌آفرینی دانش‌آموزان استان در امتحان نهایی دو سال گذشته، ارتقاء وضع نماز مدارس، اردو راهیان نور، پیاده‌روی اربعین، افتتاحیه و کاروان تجهیز مدارس، طرح شهید عجمیان و شاداب‌سازی ۹۰۰ مدرسه استان، مهارت دانش‌آموزی، اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین و پیاده کردن نقشه راه، جشنواره خوارزمی، علمی و پژوهشی از جمله اتفاقات رخ داده توسط اداره کل اموزش و پروش استان بوده است.

صرفه‌جویی ماهانه ۱۰۰ میلیون تومان در آموزش و پرورش خراسان رضوی

پیام تبریک مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به مناسبت ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید

سید امیر شوشتری مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی به مناسبت ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید پیام تبریکی نیز منتشر کرد.

در متن این پیام آمده است« و دوباره مهر با تمام خاطرات زرین، زنگ مهربانی و امید را برای افروختن چراغ دانایی می‌نوازد و آغاز شکوفایی جوانه‌های دانش و معرفت را در بوستان تعلیم و تربیت نوید می‌بخشد. اینجا جستجوگران شکوه و عظمت فرهنگ ایران زمین با گام‌هایی استوار و پرمهر و کوله‌باری از اشتیاق کوچه‌های پاییز را به کانون گرم مدرسه پیوند می‌دهند و در سایه‌سار آگاهی و خرد، جانشان نشاطی دوباره می‌گیرد و با نور ایمان فرداهای روشن را برای سرزمین همیشه سرافرازمان‌ به ارمغان می آورند.

شروع ماه مهر و آغاز سال تحصیلی جدید همزمان با میلاد خجسته رسول اکرم و هفته دفاع مقدس و نکوداشت جان‌فشانی شهدای والامقام این سرزمین شهیدپرور و ایثارگر و یاد و خاطره شهیدان دانش آموز و فرهنگی را گرامی داشته و به روان پاک آنان درود می‌فرستیم.

امید دارم در این مهر نو با شعار «برای ایران برای مدرسه» بتوانیم با یاری جستن از تربیت رضوی و ارواح طیبه شهدا، عنایت به منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی، مفاد سند تحول بنیادین و با بهره گیری و میدان دادن به  تشکل‌های دانش‌آموزی و والدین عزیز دانش‌آموزان و با محوریت قرار دادن «اقامه نماز» در همه مدارس و برای همه دانش‌آموزان، در راستای تربیت صحیح و همچنین پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرزندانمان، در مسیر ساختن ایران قوی، پیروز و سربلند باشید.

و اما دانش آموزان عزیزم از شما نیز می‌خواهم در عمل به توصیه رهبر عزیزمان کوشا باشید و تحصیل، تهذیب و ورزش را سرلوحه برنامه‌های خویش قرار دهید. آینده کشور در گرو همت و مشارکت شماست تا با همت بلند و اراده قوی، شاهد فتح قله های پیشرفت ایران اسلامی باشیم.

در پایان، اینجانب آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را به همه دانش آموزان و نوآموزان عزیز و اولیای محترم، معلمان گرامی و همکاران ارجمند فرهنگی در همه نقاط استان خراسان رضوی تبریک عرض کرده و آرزوی سعادتمندی و توفیق روز افزون برای همه اعضای جامعه شریف نظام تعلیم و تربیت استان را در سال تحصیلی جدید دارم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha