• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403070100506
  • منبع : نمایندگی اردبیل

رئیس شورای شهر اردبیل در جلسه بازگشایی مدارس مطرح کرد

ساخت مدارس باید در راستای طرح تفصیلی شهر باشد

ساخت مدارس باید در راستای طرح تفصیلی شهر باشد

ایسنا/اردبیل رئیس شورای شهر اردبیل با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری در خدمت سیستم آموزشی شهر اردبیل است، گفت: در راستای ساخت مدرسه با توجه به طرح تفصیلی شهر حمایت گر خواهیم بود.

ابراهیم علی پور اول مهر در جلسه هماهنگی بازگشایی مدارس که با حضور نماینده فرماندار و پلیس راهور، مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش، شهردار و اعضای شورای شهر اردبیل در سالن جلسات شورای شهر اردبیل برگزار شد، گفت: باتوجه به اینکه دغدغه آموزشی بویژه در مناطق محروم و ارتقا سرانه آموزشی در سطح شهر اردبیل دغدغه ی اعضای شورای شهر نیز است؛ لذا مجموعه مدیریت شهری در خدمت سیستم‌ آموزشی شهر اردبیل است.

وی با بیان اینکه امروز خداوند را شاکریم که نظام آموزشی به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، در دسترس کل افراد جامعه است؛ افزود: اما اینکه برخلاف این همه ساخت مدارس در اردبیل باز هم دچار کمبود سرانه اموزشی هستیم جای سوال است.

علی پور با اشاره به اینکه بر اساس اعلام آماری از سوی شورای عالی شهرسازی ومعماری کشور، سرانه آموزشی استاندار حداقل ۲ متر است؛  گفت: در حوزه منطقه یک شهرداری سرانه آموزشی ۲/۲۹ ، در منطقه دو ۸/۲۰ (چهار برابر سرانه اعلامی) است. اما در منطقه سه ۱/۲۹ و منطقه چهار نیز  ۱/۳ که این آمار نشان می‌دهد که به سمت عدم برخورداری و کمبود سرانه آموزشی می‌رویم.

رئیس شورای شهر اردبیل همچنین با اشاره به اینکه سرانه آموزشی  در حوزه منطقه ۵ تنها ۰/۹ است؛ گفت: این آمار فاجعه است و میزان فرسودگی مدارس نیز در شهر اردبیل بسیار بالاست.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه مدیریت شهری در خدمت سیستم آموزشی شهر اردبیل است، گفت: در راستای ساخت مدرسه با توجه به طرح تفصیلی شهر حمایت گر خواهیم بود.

در این جلسه مدیرکل آموزش و پرورش استان با تشریح و تبیین عملکرد و اقدامات این نهاد آموزشی نیز، مطالبات و مشکلات موجود در حوزه آموزش و پرورش را طرح کرد و گفت: تلاش میکنیم از ظرفیت تمامی نهادها و مسئولان در راستای توسعه آموزشی بهره بگیریم و لذا از مجموعه مدیریت شهری نیز درخواست همکاری داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha