• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403070100505
  • خبرنگار : 71567

با حضور مسئولان؛

۲۸ مدال‌آور المپیاد جهانی و رتبه‌های برتر کنکور تجلیل شدند

۲۸ مدال‌آور المپیاد جهانی و رتبه‌های برتر کنکور تجلیل شدند

تعداد بیش از ۲۸ مدال‌آور المپیاد جهانی در رشته‌های مختلف و همچنین رتبه‌های برتر کنکور در پنج گروه آزمایشی مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش ایسنا، مراسم تجلیل از نخبگان و رتبه‌های برتر کنکور توسط بنیاد کارآفرینان و نوابغ سعیدی با هدف حمایت از نخبگان و با حضور حسین سیمایی صراف، وزیر علوم، فاطمه مهاجرانی سخنگوی دولت، حسین افشین معاون علمی فناوری ریاست‌جمهوری و برخی از مسئولان و روسای دانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم آروین رسول‌زاده، آریا فاتح کرداری، حنانه خرمدشتی، علی نادری لردجانی و محمدمهدی کشاورزی به عنوان مدال‌آوران طلای المپیاد نجوم مورد تجلیل قرار گرفتند.

همچنین در رشته فیزیک نیز محمدامین حقجو دارنده مدال طلا، سیدمحمد حسینی، سارا موسیایی، بهراد محمدیان و ابوالفضل شیری نیز دارنده مدال نقره المپیاد تجلیل شدند.

در المپیاد زیست نیز آرش محمدی و پوریا نوری دارنده مدال طلا و سپهر چاچی و محمدرضا یزدخواستی دارنده مدال نقره معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

در رشته ریاضی نیز رادین زاهدی گلپایگانی دارنده مدال طلا، سپهر علیپور، ایلیا یزدانی، امیرحسین محمدزاده نیز هر سه دارنده مدال نقره و پارسا صابری و پرنیا دباغ دارنده دیپلم افتخار این رشته نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

در المپیاد شیمی نیز رامتین مرادی دارنده مدال طلا، امیرکیا سلیمی، محمدیاسین صالحی و البرز رضایی هر سه دارنده مدال نقره لوح تقدیر خود را دریافت کردند.

همچنین در المپیاد کامپیوتر نیز از امیرعلی عسگری دارنده مدال طلا، امیررضا درستی و امیرحسین فرخنده‌فر دارنده مدال نقره و پارسا فرج‌پور دارنده مدال برنز مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین در این مراسم برترین‌های المپیاد جهانی سال گذشته نیز معرفی و تجلیل شدند.

در ادامه این مراسم رتبه‌های برتر کنکور در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی و هنر نیز حضور داشتند که رتبه‌های یک تا پنج هر گروه آزمایشی تجلیل شد.

گفتنی است، در این مراسم عادل فردوسی پور طی سخنانی بر ضرورت اتخاذ تمهیدات لازم برای ممانعت از خروج نخبگان در کشور تاکید کرد و گفت: متاسفانه نرخ مهاجرت در کشور افزایش یافته است؛ بنابراین نخبگان ما باید خودشان را برای حرکت در مسیر پر از سنگلاخ آماده کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: من درخواست همه دانشجویان از مسئولان را مطرح می کنم و آن این است که فضای دانشگاه ها را پرنشاط کنند و نخبگان ما را هم از جنبه های مادی و هم اقتصادی مورد حمایت قرار بدهند تا دانشجویان ما بمانند و وطن را بسازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha