• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403070100481
  • خبرنگار : 71415

«مرکز مغز» برای حفاظت از رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل

«مرکز مغز» برای حفاظت از رهبران جهان در مجمع عمومی سازمان ملل
مرکز عملیات امنیت در زیر مقر سازمان ملل در نیویورک

در زیر مقر سازمان ملل، در آستانه برگزاری نشست مجمع عمومی طی روزهای آتی یک مرکز پست امنیتی پیشرفته به نام «مرکز مغز» جنب و جوش فوق‌العاده‌ای دارد؛ بیش از ۱۴۰ رهبر جهان به نیویورک می‌آیند و ایمن نگه داشتن آنها چالش بزرگ سرویس مخفی ایالات متحده است.

به گزارش ایسنا، این آژانس (سرویس مخفی آمریکا) که پس از سوء قصد ماه ژوئیه علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، زیر سوال قرار گرفته، به طرح چندلایه و چند سازمانی خود برای حفاظت از مجمع عمومی سازمان ملل، که یک رویداد امنیتی ویژه ملی تلقی می‌شود، تکیه دارد.

به نوشته پالتیکو،‌ این طرح - که با پلیس نیویورک و سرویس امنیت و ایمنی سازمان ملل متحد، در میان آژانس‌های دیگر تهیه شده- نه تنها شامل موتورسیکلت‌ها و جزئیات حفاظتی، بلکه شامل هلیکوپترها و قایق‌های گشتی پلیس نیویورک، ده‌ها تیم امنیتی K-۹ (دارای سگ‌های ردیاب) سازمان ملل در جستجوی مواد منفجره، بسته شدن جاده‌ها و انحرافات ترافیکی می‌شود و مامورانی از سرویس‌های مخفی از سراسر جهان را برای این رویداد فرا می‌خواند.

گارد ساحلی دسترسی به رودخانه شرقی در نزدیکی سازمان ملل را محدود می‌کند و اداره هوانوردی فدرال حریم هوایی را می‌بندد. با تعداد زیادی روسای جمهور، نخست‌وزیر، پادشاه و سایر مقامات بلندپایه در یک شهر و زیر یک سقف به طور همزمان، مجمع عمومی سازمان ملل در واقع یک رویداد بسیار بزرگ است. این پیچیده‌ترین رویدادی است که سرویس مخفی هر سال با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

این رویداد امسال، در طول یک دوره شلوغ خاص که توسط کنوانسیون‌های جمهوری‌خواه و دموکرات و هفته‌های پایانی مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری برجسته شده است، اتفاق می‌افتد. رونالد ال. رو جونیور، مدیر موقت، پس از خنثی کردن یک سوء قصد آشکار دیگر علیه ترامپ در فلوریدا توسط سرویس مخفی گفت که پرسنلش با تمام توان تلاش می‌کنند. 

 آسوشیتدپرس نگاهی نادر به تدارکات امنیتی برای مجمع عمومی سازمان ملل متحد، معروف به UNGA، از جمله «مرکز مغز» و یک مرکز عملیات مشترک که به سرویس مخفی، پلیس نیویورک و سایر آژانس‌ها اجازه می‌دهد فوراً برای ریشه‌کن کردن تهدیدها و مشکلات لجستیکی ارتباط برقرار کنند، داشته است. آنها همچنین در حال هماهنگی با سرویس‌های امنیتی خارجی برای محافظت از  هر یک از شخصیت‌های برجسته هستند.

فرینی، مامور ویژه سرویس مخفی می‌گوید: نامگذاری رویداد امنیت ویژه ملی - برای رویدادهای ویژه با اهمیت ملی - راه را برای برنامه‌ریزی، ارتباطات و همکاری بین سازمانی هموار می‌کند. سرویس مخفی مسئول است، اما عملیات‌های ضد تروریسم و ​​سایر نهادهای عملیاتی قوی پلیس نیویورک، و سرویس امنیت و ایمنی ۳۰۰ نفره سازمان ملل، نقش‌های اساسی را ایفا می‌کنند.

او در جریان بازدید از مرکز عملیات مشترک، که فضایی برای ۱۰ آژانس محلی و فدرال، از جمله اف بی آی و مدیریت اضطراری فدرال دارد، گفت: ما بیش از ۱۴۰ رئیس کشور و سران دولت داریم که در حال حرکت در شهر هستند.

فرینی گفت: یکی از مهمترین چیزها این است که همه آنها را به اینجا بیاوریم و سپس با خیال راحت حرکت کنیم. از نظر لجستیکی به این موضوع فکر کنید - آوردن ۱۴۰ کاروان موتوری در یک منطقه در یک زمان.

سرویس مخفی، پلیس نیویورک و وزارت امور خارجه همچنین مراکز فرماندهی خود را - در بروکلین، در One Police Plaza در منهتن و در سالن رقص هتل مجاور، اداره خواهند کرد. پلیس نیویورک، بزرگترین نیروی پلیس کشور، مرکز عملیات مشترک خود را مجهز کرده است تا به افسران اطلاعات بی‌درنگ و حیاتی را از دوربین‌های امنیتی، پهپادها و هلیکوپترها و سایر تجهیزات بدهد.

سرویس امنیت و ایمنی سازمان ملل که مسئول حفظ امنیت محوطه مقر سازمان ملل است، پست فرماندهی خود را در «مرکز مغز» دارد. در پایین یک سالن زیرزمین از مرکز اصلی فعالیت سازمان ملل متحد، مانیتورهای دیوار به دیوار، فیدهای زنده از ۱۴۰۰ دوربین امنیتی در محوطه دفتر مرکزی ۱۸ هکتاری را نشان می‌دهند. همه ضبط می‌شوند و می‌توانند فوراً بررسی شوند و صداهای خودکار رخنه‌های احتمالی و موارد اضطراری را هشدار می‌دهند. رایانه‌ها داده‌ها و عکس‌های بلادرنگ را برای هر یک از بیش از ۲۲ هزار نفری که در روز از پست‌های بازرسی امنیتی عبور می‌کنند تولید می‌کنند.

اعلام حریق برای واکنش فوری مستقیماً به سیستم اعزام مرکزی شهر متصل می‌شود. این پست فرماندهی به صورت شبانه روزی توسط افسران امنیتی سازمان ملل در شیفت‌های ۱۲ ساعته، در حالی که رهبران جهان در شهر هستند، کار می‌کنند.

بازرس مالیندا مک کورمک گفت که هدف، دریافت، تجزیه و تحلیل و انتشار سریع اطلاعات است. طرح‌های امنیتی برای مجمع عمومی از چند ماه پیش شروع به شکل گیری می‌کند. سرویس مخفی و آژانس‌های شریک آن از گردهمایی‌های گذشته - این دوره هفتادونهمین است - به عنوان طرح اولیه استفاده می‌کنند، در حالی که تغییراتی را براساس تغییر رویدادهای جهان مانند جنگ‌های غزه و اوکراین انجام می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha