• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403070100326
  • خبرنگار : 50649

زنگ «مهر، ایثار و مقاومت» در ۸ هزار مدرسه فارس نواخته شد

 زنگ «مهر، ایثار و مقاومت» در ۸ هزار مدرسه فارس نواخته شد

ایسنا/فارس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، زنگ «مهر، ایثار و مقاومت» در قریب ۸ هزار مدرسه استان فارس نواخته شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، اول مهرماه در آیین نواختن زنگ «مهر، ایثار و مقاومت» که به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه راضیه آموزش و پرورش ناحیه ۴ شیراز برگزار شد، از ثبت‌نام دانش‌آموزان، ساماندهی کامل معلمان و صدور ابلاغ در سامانه خبر داد و افزود: با تلاش‌های صورت گرفته ما امروز سال تحصیلی را در حالی آغاز می‌کنیم که هیچ کلاس درسی بدون معلم در استان نداریم. 

فرشید قاسمی با بیان اینکه بیش از ۹۵۰ هزار دانش‌آموز در بیش از ۷ هزار و ۸۰۰ مدرسه و ۳۳ هزار کلاس درس در سطح استان فارس سال جدید تحصیلی را آغاز می‌کنند، افزود: همچنین ۶۱ هزار معلم کار آموزش و تربیت دانش را برعهده دارند.

وی با اشاره به فعالیت‌های پروژه مهر در سطح استان فارس بیان کرد: توزیع بیش از ۱۰میلیون جلد کتاب، رنگ‌آمیزی و آماده‌سازی بیش از ۶ هزار کلاس درس، توزیع بیش از ۱۹۴ میلیارد تومان وسایل کمک آموزشی در هنرستان‌ها و مدارس استان از جمله فعالیت های ستاد پروژه مهر قبل از بازگشایی مدارس بوده است.

قاسمی همچنین بر پرورش افراد برنامه‌ریز خلاق و موثر تأکید کرد و گفت: ایران اسلامی رتبه نخست در بسیاری از عرصه‌ها از جمله تولید علم و فناوری و ...، در منطقه دارد و جزو ۶ کشوری در فرستادن موجود زنده به فضا است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس تأکید کرد: رصد حوادث آینده  به ما می‌گوید باید برای تغییرات و بهره‌وری از هوش مصنوعی آماده باشیم.

وی در ادامه برخی از افتخارات دانش‌آموزان فارس را برشمرد و افزود: در سال گذشته ۳ دانش‌آموز استان فارس دارای مقام اول در المپیاد اختر فیزیک، مدال نقره در رشته زیست شناسی و نشان برنز در رشته هسته‌ای شدندو همچنین رتبه یک کنکور در زبان‌های خارجی، رتبه دوم هنر و ۳ رتبه تک رقمی و ۹۵ رتبه دو رقمی حاصل تلاش دانش‌آموزان استان فارس است.

قاسمی تأکید کرد: استان فارس آماده یک جهش بزرگ است و با وجود دانش‌آموزان ساعی در این استان ما به زودی به رتبه‌های برتر در کشور دست خواهیم یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخش پایانی سخنان خود از برگزاری پویش حل مسئله زندگی و پویش اولین نماز جماعت را در مدارس استان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha