• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403070100219
  • خبرنگار : 50024

شناسایی بیش از ۵۳ هزار نشت در انشعابات گاز البرز

شناسایی بیش از ۵۳ هزار نشت در انشعابات گاز البرز

ایسنا/البرز مدیر عامل شرکت گاز البرز گفت: درک مکان‌های احتمالی نشت از طریق تشخیص مؤثر به شهرداری‌ها کمک می‌کند تا برای شرایط اضطراری آماده شوند که در این مسیر این شرکت توانسته ۵۳ هزار و ۴۹۳ مورد نشتی در انشعابات شناسایی و نشت یابی کند.

کامران ایمانی فولادی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آمادگی شرکت گاز البرز برای تامین گاز مشترکین تمامی بخش‌ها در طول فصل زمستان اظهار کرد: اگر مشترکین خانگی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد بهینه مصرف کنند، گاز تمامی بخش‌ها به‌ویژه بخش صنعتی را بدون مشکل تأمین خواهیم کرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تلاش همکاران و همکاری مشترکین سال گذشته هیچ‌گونه قطعی پیش‌بینی‌نشده و ناپایداری در تأمین گاز نداشتیم و امیدواریم امسال هم اینگونه باشد.

این مسئول اورهال ایستگاه‌ها، تقویت شبکه و خطوط، گریسکاری شیرها و…  را برخی از اقدامات شرکت گاز جهت اطمینان از عدم وجود هرگونه مشکل در شبکه گاز استان برشمرد و افزود: جلساتی جهت ایجاد آمادگی زمستانی برگزار شده و بازرسی و تعمیرات لازم در جریان است تا بتوانیم زمستانی بدون مشکل را پشت سر بگذاریم. 

وی با اشاره  به اجرای طرح نشست گیری خطو لوله‌های گاز استان توضح داد: گاز طبیعی بسیار قابل اشتعال است و در صورت بروز نشتی می تواند خطرات قابل توجهی برای ایمنی عمومی ایجاد کند، برای مقابله با این خطرات این شرکت توانسته با موفقیت نشت دو هزار و ۲۷۶ کیلومتر خط لوله را تشخیص بدهد.

وی تاکید کرد: نشت گاز می‌تواند منجر به انفجار، آتش سوزی و قرار گرفتن در معرض آن منجر به مسمومیت، جراحت و یا تلفات جانی شود و تشخیص نشت موثر این خطرات را به حداقل می رساند، در این راستا موفق به شناسایی ۱۰۵ مورد نشت گاز در زمین شدیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان البرز با تاکید بر این نکته که متان جزء اصلی گاز طبیعی، یک گاز گلخانه ای قوی است و تشخیص به موقع نشت به کاهش انتشار متان کمک می کند، مطرح کرد: در این راستا  ۲۰۵ مورد نشتی فوقانی شناسایی شده است.

ایمانی فولادی با تاکید بر اینکه نشت گاز به هر صورت ضرر اقتصادی محسوب شده و تشخیص نشت و تعمیر کارآمد می تواند با به حداقل رساندن این تلفات و بهبود کارایی کلی سیستم کمک کند، خاطر نشان کرد: ۷۹ مورد نشتی از ایستگاه های کاهش فشار انجام شده است.

مدیر عامل شرکت گاز استان البرز افزود: درک مکان‌های احتمالی نشت از طریق تشخیص مؤثر به شهرداری‌ها کمک می‌کند تا برای شرایط اضطراری آماده شوند که در این مسیر این شرکت توانسته ۵۳ هزار و ۴۹۳ مورد نشتی در انشعابات شناسایی و نشت یابی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha