• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403070100210
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

اعلام آخرین وضعیت حادثه انفجار طبس از زبان استاندار خراسان جنوبی

اعلام آخرین وضعیت حادثه انفجار طبس از زبان استاندار خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی آخرین وضعیت حادثه انفجار طبس را تشریح کرد.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی، امروز یکشنبه ۱ مهر در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر بیان کرد: ما شاهد استقرار عضو ستاد مدیریت بحران و حضور مدیران استانی در محل حادثه بوده‌ایم و هر آنچه که برای امداد رسانی از جمله لوازم مورد نیاز جهت امدادرسانی که نیاز بود، مهیا شده است.

وی افزود: برای امدادرسانی که یک فرایند تخصصی است از گروه امداد و نجات اس اچ دی کمک گرفته و تاکنون در جهت امدادرسانی خوب عمل کرده‌اند. طبس یک منطقه زغالی است و معدنی که انفجار در آن صورت گرفته است، زیر نظر شرکت «معدن جو» است.

قناعت ادامه داد: این حادثه در بلوک بی و سی اتفاق افتاده است و بیشتر آن در بلوک سی بوده است که فاصله این ۲ بلوک حدود دو کیلومتر است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در معادن طبس به صورت تونل کار شده است که در این تونل‌ها گاز متان وجود داشته و هر کسی نمی‌تواند این گازها را تخلیه کند، بنابراین ابتدا گروه‌های امدادی متخصص جهت تخلیه گاز اقدام کرده و پس از تخلیه گاز، امداد رسانی صورت می‌گیرد.

وی گفت: در حال حاضر بلوک بی گاز تخلیه شده و امدادرسانی آن تمام شده که تعداد فوتی‌ها ۳۰ نفر و مصدومان آن ۱۷ نفر بوده است و مصدومان را به بیمارستان شهید مصطفی خمینی واقع در طبس انتقال داده شده‌اند.

قناعت ادامه داد: بلوک سی تراکم گاز متان زیاد است و در حال تخلیه گاز جهت امدادرسانی به مصدومان هستیم.

استاندار خراسان جنوبی افزود: همچنین وزیر کشور ، وزیر سمت و معاون اول رئیس جمهور و رئیس جمهور در مسیر فرودگاه جهت حضور در محل حادثه هستند.

وی یادآور شد: ستاد مدیریت بحران با ریاست وزیر کشور پس از امدادرسانی برگزار می‌شود که در این جلسه وزیران سمت، کار و رفاه اجتماعی به همراه مسئولین استانی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha