• یکشنبه / ۱ مهر ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403070100170
  • خبرنگار : 71496

حمله رژیم صهیونیستی به دیرالبلح و شهادت چند کودک

حمله رژیم صهیونیستی به دیرالبلح و شهادت چند کودک

جنگ غزه در حالی وارد سیصد و پنجاه و دومین روز خود شد که کشتارهای رژیم صهیونیستی در نوار غزه و بمباران مناطق مختلف آن به ویژه مراکز اقامت آوارگانی که خانه‌هایشان ویران و دسترسی به آنها قطع شده، ادامه دارند.

به گزارش ایسنا، در سیصد و پنجاه‌ و دومین روز از جنگ غزه، در پی حمله رژیم صهیونیستی به دیرالبلح در مرکز نوار غزه چند فلسطینی از جمله تعدادی کودک به شهادت رسیدند.

در چند روز گذشته به دلیل تشدید حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه‌های آوارگان تعداد شهدا افزایش داشته است، از جمله این حملات، کشتاری بود که جنگنده‌های این رژیم در مدرسه محل استقرار آوارگان در محله الزیتون در جنوب شرق شهر غزه مرتکب شد و بیش از ۲۲ شهید و تعداد زیادی زخمی برجای گذاشت.

به گزارش وب‌سایت «العربی الجدید»، دفاع مدنی فلسطین اعلام کرد که در بمباران مناطق مختلف نوار غزه از صبح تا عصر شنبه، دستکم ۴۳ فلسطینی از جمله ۱۴ کودک و ۵ زن شهید و تعداد دیگری از جمله ۹ کودک دچار نقص عضو شدند.

در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که تیپ حماس در رفح را از بین برده، بیانیه‌های گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس خلاف این را نشان داده و حاکی از عملیات‌های متعدد این نیروها علیه سربازان اسرائیلی و خودروهای زرهی آنها است و آخرین مورد آن نیز کنترل نیروهای القسام بر یک دستگاه خودروی زرهی بمب‌گذاری‌شده نیروهای دشمن و انهدام آن است.

در اطراف ورزشگاه «شیخ العید» در شمال اردوگاه الشابوره در شمال شهر رفح، درگیری‌های شدیدی میان نیروهای مقاومت فلسطین و اشغالگران شکل گرفت و صدای انفجارهایی از این منطقه شنیده شد.

در حمله جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی به منزلی در دیرالبلح واقع در مرکز نوار غزه، ۴ فلسطینی از جمله چند کودک شهید و تعداد دیگری زخمی شدند.

مدیریت بیمارستان «شهداء الاقصی» در دیرالبلح نیز با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد که به دلیل اتمام روغن و قطعات یدکی ژنراتورهای برق و ممانعت رژیم صهیونیستی از انتقال این تجهیزات، در کمتر از ۱۰ روز آینده تعطیل خواهد شد.

همچنین این مدیریت اعلام کرد که تعطیلی این بیمارستان خطر بروز یک فاجعه انسانی واقعی در استان مرکزی را که در حال حاضر بیش از یک میلیون انسان در آن زندگی می‌کنند، به دنبال دارد.

همینطور توپخانه ارتش اشغالگر مناطقی در مرکز نوار غزه به ویژه اردوگاه النصیرات را به شکل متناوب هدف قرار داد.

شامگاه شنبه نیز بار دیگر هزاران تن از ساکنان اراضی اشغالی در تل‌آویو به خیابان‌ها آمده و امضای توافقنامه آتش‌بسی در غزه را جهت آزادسازی ده‌ها اسیر صهیونیست خواستار شدند.

«لیور اشکنازی» بازیگر صهیونیست با حضور در جمع تظاهرکنندگان در تل‌آویو به آنها گفت: اگر کابینه، گروگان‌ها را به دلیل ملاحظات مربوط به ائتلاف دولتی رها کند، هرگز نجاتی وجود نخواهد داشت.

او در ادامه نیز اقدام سران رژیم صهیونیستی در رها کردن ساکنان اراضی اشغالی و بی‌توجهی به خواسته‌هایشان را محکوم کرد.

تظاهرات شامگاه شنبه در حالی برگزار شد که حملات در مرزها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی تشدید شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha