• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403063120076
  • خبرنگار : 71592

پیشنهاد قبرس برای وساطت میان رژیم صهیونیستی و لبنان

پیشنهاد قبرس برای وساطت میان رژیم صهیونیستی و لبنان

قبرس خواهان کاهش تنش میان رژیم صهیونیستی و لبنان شد و ضمن ترغیب بر خویشتنداری، پیشنهاد کرد میان طرفین دیگر پادرمیانی کند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی نهاد ریاست جمهوری قبرس امروز شنبه اعلام کرد «نیکوس کریستودولیدس» رئیس جمهور این کشور در گفت‌وگوی تلفنی با «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر دولت موقت لبنان، رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان را در پی تشدید تنش‌ها در منطقه، بر خویشتنداری ترغیب کرد.

رئیس‌جمهور قبرس در این گفت‌وگو ضمن ابراز نگرانی از تشدید تنش در منطقه، اعلام کرد کشورش آماده است به عنوان میانجی، رایزنی‌ها میان طرفین رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان را تسهیل کند.

وی بر لزوم توقف فوری اقداماتی که ممکن است منجر به بی‌ثباتی بیشتر شود و تبعات منطقه‌ای گسترده‌ای داشته باشد و نیز بر اهمیت حل درگیری‌ها از طریق گفت‌وگو و دیپلماسی در چارچوب قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین‌المللی تاکید کرد.

پیشتر دبیرکل حزب‌الله لبنان به قبرس هشدار داده بود که فرودگاه‌های خود را در اختیار جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار ندهد. او خطاب به دولت قبرس گفته بود اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی در حال انجام رزمایش در قبرس، با هدف آمادگی برای جنگ با لبنان است و فرودگاه‌های قبرس در اختیار جنگنده‌های رژیم صهیونیستی قرار دارد. دولت قبرس باید احتیاط کند.

قبرس جزیره‌ای در منطقه دریای مدیترانه، نزدیک‌ترین کشور عضو اتحادیه اروپا به خاورمیانه است و روابط خوبی با لبنان و رژیم صهیونیستی دارد. پس از اینکه رژیم صهیونیستی گذرگاه‌های زمینی به غزه را بست و مانع از انتقال کمک‌های انسانی به این باریکه شد، این کمک‌ها از طریق قبرس منتقل شد.

در پی حملات اخیر رژیم صهیونیستی به لبنان، که آخرین آن منجر به شهادت ۳۷ لبنانی و زخمی شدن ده‌ها تن دیگر شد، تنش میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان تشدید شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
دیروز ۲۱:۰۴

همینکه میگی بی طرف باشید و هردو باید خویشتنداری کنند معنی اش اینه که داری طرف اسرائیل رو میگیری.حزب شیطان یا حزب خدا وسط نداره امام علی(علیه السلام) فرمودند: «کسی که ظلم می‌کند، و کسی که با او همکاری دارد و کسی که بدان رضایت دارد، «هرسه» شریک‌اند.