• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403063119942
  • خبرنگار : 50040

امام جمعه اهل سنت تالش:

امنیت، محصول اتحاد است

امنیت، محصول اتحاد است

ایسنا/گیلان امام جمعه اهل سنت تالش، با بیان اینکه اسلام در دل ها رسوخ می کند و با دل ها سر و کار دارد، متذکر شد: جهان اسلام ورای همه اختلاف نظرها و سلیقه ها باید به اتحاد بنگرد تا موفق شود، زیرا محصول اتحاد، امنیت است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین خانی پور در گفت وگو با ایسنا، یکی از انگیزه های بعثت انبیای الهی را ایجاد محبت و مهربانی و وحدت و دوستی در امت خودشان دانست و اظهار کرد: قبل از اسلام، کشتن و تاراج کردن امر عادی بود و بعد از اسلام نیز می بینیم که در طول تاریخ، نتیجه تفرقه و تشتت چیزی جز خرابی و کشتار نیست.

وی لازمه وحدت را پذیرش تفاوت در فکر و اندیشه دانست و افزود: باید از تعصب خارج شویم و همه مسلمانان را زیر چتر اسلام بپذیریم.

امام جمعه اهل سنت تالش با بیان اینکه جهان سلطه بعد از جنگ جهانی دوم به دنبال جلوگیری از ایجاد قطب قدرتمند جهان اسلام بود، خاطرنشان کرد: جهان سلطه در ابتدا با ترویج افراط گرایی در بین مسلمانان به اختلافات دامن زد و موجب شد که پیروان فرق و مذاهب اسلامی با بدگویی به مقدسات همدیگر توهین کنند؛ بی ارزش کردن ارزش های اسلامی حربه دیگر دشمنان اسلام بود که در این مقطع نیز ادامه دارد.

حجت الاسلام خانی پور عوامل تحکیم وحدت مسلمانان را چهار اصل مهم دانست و اضافه کرد: اولین عامل وحدت در بین مسلمانان «الله» واحد بوده و پس از آن اعتقاد به سفیران الهی است.

وی با بیان اینکه مسلمانان به همه پیامبران الهی باور دارند، عنوان کرد: پیامبر اسلام(ص) عامل وحدت مسلمانان است و همه مسلمانان با هر مذهب و فرقه ای به رسالت رسول الله(ص) معتقد هستند.

امام جمعه اهل سنت تالش، قبله واحد را چهارمین عامل وحدت دانست و گفت: همه مسلمانان به سوی کعبه نماز می خوانند.

وی اسلام را بزرگترین نعمت الهی در زندگی یک مسلمان دانست و ادامه داد: اگر مسلمانان به اصول وحدت توجه و از تفریق و تشتت دوری کنند، به اهداف عالیه اسلام خواهند رسید.

حجت الاسلام خانی پور وحدت را عامل بیداری جهان اسلام دانست و افزود: امام خمینی(ره) بنیانگذار وحدت مسلمانان بود؛ زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، دشمنان قسم خورده اسلام نقشه های شومی را طراحی کردند و امام راحل احساس خطر کرد؛ امروز شاهد آثار وحدت در کشورهای منطقه هستیم که توانسته نقشه های جهان سلطه در عراق و سوریه و افغانستان و فلسطین و... را خنثی کند.

وی اقامه نماز بر پیکر شهید هنیه توسط رهبر انقلاب را تجدید وحدت جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: وحدت عامل تداوم استقامت جهان اسلام است تا جهان سلطه بداند نمی تواند در مقابل مسلمانان بایستد.

امام جمعه اهل سنت تالش با اشاره به اشتراکات فراوان مسلمانان هم در اصول و هم در فروع، تاکید کرد: هنر ما تمرکز بر اشتراکات است، در حالی که پایبند نبودن به قانون و عدم احترام نسبت به فرهنگ یکدیگر موجب تفریق و تشتت می‌شود.

حجت الاسلام خانی پور با بیان اینکه پیامبران راه وحدت را به ما نشان دادند، عنوان کرد: عدم تحمل شنیدن حرف مخالف باعث می شود که انسان از وحدت و اتحاد فاصله بگیرد و لذا باید از تعصب و تکبر و تکفیر و لعن بدون معرفت دوری کنیم.

وی با تاکید بر لزوم آشنایی مسلمانان با فرهنگ همدیگر و علم پیدا کردن نسبت به اعتقادات مذهبی، افزود: قرآن سند وحدت ماست و باید نسبت به قرآن علم و آگاهی پیدا کنیم. وحدت یکی از ضروریات جهان اسلام است و باید به امت اسلام بنگریم؛ نه یک مذهب و فرقه.

امام جمعه اهل سنت تالش با بیان اینکه مسلمانان دین خودشان را از خدا و رسول گرفته اند، گفت: اسلام نه تنها مایه سعادت مسلمانان است، بلکه غیر مسلمانان نیز در زیر چتر اسلام در امنیت و آرامش و صلح هستند؛ البته دشمنان دین، اسلام هراسی را ترویج می کنند که موفق نیستند و اگرچه همه رسانه های غربی علیه اسلام است، اما نتوانسته جلوی گسترش اسلام را بگیرد.

وی با اشاره به حمایت جمهوری اسلامی ایران از مظلومان، تصریح کرد: همین وحدت امت اسلام و بیداری اسلامی و تقریب مذاهب موجب شده که مردم فلسطین و حماس با دست خالی در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت کنند.

حجت الاسلام خانی پور با بیان اینکه اسلام در دل ها رسوخ می کند و با دل ها سر و کار دارد، متذکر شد: جهان اسلام ورای همه اختلاف نظرها و سلیقه ها باید به اتحاد بنگرد تا موفق شود، زیرا محصول اتحاد، امنیت است و پیشرفت های سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و حتی نظامی با امنیت به دست می آید.

وی خواستار با هم بودن و یک دل بودن جهان اسلام شد و گفت: علم، عقل و وحی سه پایه رشد فردی و اجتماعی امت اسلام است و با وجود معجزه قرآن، کمبود و بهانه ای نداریم و باید قله های رفیع سعادت را فتح کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha