• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403063119847
  • خبرنگار : 50599

رئیس دانشگاه بین‌المللی چابهار:

دانشگاه چابهار در جذب دانشجویان بین‌المللی محدودیتی ندارد

دانشگاه چابهار در جذب دانشجویان بین‌المللی محدودیتی ندارد

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس دانشگاه بین‌المللی چابهار گفت: دانشگاه بین‌المللی چابهار از مهر ماهد امسال رشته پرطرفدار روانشناسی را در مقطع کارشناسی ارائه می‌دهد.

عبدالغفور بادپا امروز (۳۱ شهریور ماه) اظهار کرد: با انتخاب این رشته، دانشجویان به دنیای هیجان‌انگیزی قدم می‌گذارند، چون در آن می‌توانند به اکتشاف اعماق روان انسان بپردازند و به‌عنوان یک روانشناس حرفه‌ای، تأثیر شگرفی بر زندگی دیگران بگذارند.

وی ادامه داد: بازار کار روانشناسی در ایران و جهان روز به روز گسترده‌تر می‌شود، با اخذ مدرک روانشناسی از دانشگاه بین‌المللی چابهار، فارغ‌التحصیلان می‌توانند در طیف وسیعی از مشاغل از جمله مشاوره، آموزش، پژوهش و درمان فعالیت کنند.

او با اشاره به وجود کادر آموزشی مجرب، افزود: اساتید مجرب و با تجربه دانشگاه، دانش و مهارت‌های لازم را در اختیار شما قرار می‌دهند تا به یک روانشناس حرفه‌ای تبدیل شوید. امکانات آموزشی پیشرفته وجود دارد که از جمله آن دسترسی به کتابخانه، آزمایشگاه و سایر امکانات آموزشی مدرن به شما کمک می‌کند تا در بهترین شرایط ممکن به تحصیل بپردازید.

وی با بیان اینکه دانشگاه بین‌المللی چابهار یکی از معدود دانشگاه‌هایی در شرق کشور است که در جذب دانشجویان بین‌المللی محدودیتی ندارد، اظهار کرد: دانشگاه‌ها به‌عنوان پیشران‌ اصلی توسعه، نقش لوکوموتیو پیشرفت را ایفا می‌کنند و دانشگاه بین‌المللی چابهار با بهره‌گیری از موقعیت قرارگیری استراتژیک خود در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور می‌تواند به مرکزی برای تبادل دانش و نوآوری در حوزه اقیانوس، اقتصاد دریا و همچنین صنایع بزرگ مستقر در منطقه تبدیل شود.

او گفت: این دانشگاه در یک سال اخیر موفقیت زیادی داشته است به‌طوری که شاهد پذیرش ۱۲۵۵ دانشجوی ایرانی و خارجی و توسعه زیرساخت‌ها برای برداشتن گام‌های بلند در مسیر پیشرفت و تحقق شعار سال بودیم.

بادپا با اشاره به اینکه اکنون حدود ۱۵۰ دانشجوی خارجی در این دانشگاه حال تحصیل هستند، ادامه داد: مجوز دبیرستان دخترانه دانا و توانا اخذ شده که یکی از افتخارات مهم دولت برای توسعه علمی و آموزشی سواحل مَکُران است. دبیرستان پسرانه دانا و توانا سال ۱۳۹۶ تاسیس شده است و هر سال ۲۳۰ دانش‌آموز پذیرش می‌کند و نقش مهمی در قبولی دانش آموزان در دانشگاه‌های مختلف کشور دارد.

رئیس دانشگاه بین‌المللی چابهار با اشاره به اینکه این دانشگاه با صعود ۱۶۱۰ پله‌ای در رتبه بندی «وبو متریک۲۰۲۴» به جمع ۸۶۲۰ دانشگاه برتر جهان پیوست، بیان کرد: طبق گزارش منتشرشده پایگاه رتبه‌بندی وبـومـتریک (Webometrics) در سال ۲۰۲۴، دانشگاه بین‌المللی چابهار موفق شد در رتبه‌بندی جهانی با صعود ۱۶۱۰ پله ای، از رتبه ۱۰ هزار و ۲۳۰ در سال ۲۰۲۲، به رتبه ۸۶۲۰ در سال ۲۰۲۴ ارتقا یابد.

وی تحول و توسعه زیرساخت‌های فیزیکی با هدف رفاه حال دانشگاهیان، ایجاد رشته‌های جدید متناسب با نیاز جامعه و صنعت، ارتقای سطح تعاملات دانشگاه با صنعت و جامعه دانشگاه بین‌المللی چابهار با اتکا به ظرفیت‌های علمی و نیروی انسانی خود را از دیگر موارد و برنامه‌های مهم در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد و افزود: مصمم هستیم در مسیر تحقق شعار سال ۱۴۰۳ گام‌های موثری برداریم و نقشی فعال در توسعه و پیشرفت کشور ایفا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha