• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403063119831
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

همایش بین‌المللی «سیستان و بلوچستان؛ وحدت و مقاومت» برگزار شد

همایش بین‌المللی «سیستان و بلوچستان؛ وحدت و مقاومت» برگزار شد

ایسنا/سیستان و بلوچستان همایش بین‌المللی «سیستان و بلوچستان؛ وحدت و مقاومت» که به‌مناسبت هفته وحدت در زاهدان و با حضور مهمانان بین‌المللی و کشوری و مشارکت همدلانه شیعه و اهل سنت برگزار شد، بار دیگر نشان داد که این استان مظهر وحدت اسلامی است.

این همایش نویدبخش روزهای روشنی برای اتحاد شیعه و اهل سنت سیستان و بلوچستان در پرتو گفتمان امامین انقلاب اسلامی بود.

مولانا سید عبدالصمد ساداتی، امام جمعه سراوان در این همایش گفت: هیچ مسلمانی تردید ندارد تشریف آوری حضرت رسول اکرم (ص) به دنیا بزرگترین واقعه تاریخ انسانیت است که بزرگ‌تر و مبارک‌تر و منورتر از آن روی زمین پیش نیامده و نخواهد آمد، زیرا تعلیمات و برکات شخصیت حضرت رسول انسانیت را از پرتگاه هلاکت نجات داد و به انسان سعادت و صداقت و معرفت بخشید.

وی اظهار کرد: امروز آن چیزی که مهم است نهی از تفرقه است. امروزه صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا و دشمنان اسلام مدعی سرزمین فلسطین شدند و مشکل به‌وجود آوردند و یکی از مسائل مهمی که امروزه جهان اسلام با ان مواجه است مسئله فلسطین است که برای نجات فلسطینیان نیاز به وحدت همه مسلمانان است.

همچنین مجاهد دکتر احمد الکُمی از مهمانان خارجی دعوتی از فلسطین، بیان کرد: دغدغه همه جامعه اسلامی آزادی قدس و مسجد الاقصی است.

وی ادامه داد: باید همه بدانند دغدغه ما در فلسطین نان و آب و غذا نبوده، بلکه مسئله ما اعتقادات ماست که احساس کردیم در خطر است. در سال ۲۰۲۱ عملیات سیف القدس را انجام دادیم که فقط برای دفاع از مسجد الاقصی بود.

او گفت: ما در این عملیات به‌طور واضح به سران رژیم صهیونیستی و به تمام دنیا اعلام کردیم که دست زدن به مسجد الاقصی به مثابه بازی کردن با آتش است و این در صورتی بود که اسرائیل به این پیام توجهی نکرد. امروزه متاسفانه مسجد الاقصی تحت اشغال است و بدانید که غزه خط مقدم درگیری با صهیونیست‌ها در مسئله مسجدالاقصی و امت اسلامی است. 

وی افزود: از جمله نکات دیگر مسئله اُسرا که ما قبل از هفتم اکتبر بیش از ۶۰۰۰ اسیر فلسطینی در زندان رژیم صهیونیستی داشتیم و محاصره غزه و روی کار آمدن حکومت رادیکالی و تندرو نتانیاهو بود و به این نتیجه رسیده‌ایم که با این دشمن نمی‌توان از در صلح و سازش وارد شد.

همایش بین‌المللی «سیستان و بلوچستان؛ وحدت و مقاومت» برگزار شد

در ادامه، مولانا عبدالرحمن نورزهی امام جمعه مسجد کویته پاکستان گفت: امروزه در جهان تنها یک حکومت واقعاً قدرتمند اسلامی داریم آن هم ایران است.

وی افزود: آمریکا نمی‌خواهد که حکومت جمهوری اسلامی ایران حکومتی قدرتمند باشد، زیرا آنها می‌ترسند که جمهوری اسلامی ایران با آنها مقاومت کند، به‌خاطر اینکه جمهوری اسلامی ایران پیرو حق است و همچنین مظلومین غزه متقاضی امداد هستند و غزه امروز می‌خواهد که مسلمانان جهان بیدار شوند و با آنها همکاری کنند.

آیت‌الله رفیعی‌پور تهرانی، استاد درس خارج حوزه علمیه قم نیز درباره مسئله وحدت، گفت: قران کریم در دو دسته به مسئله وحدت توجه کرده است. یک دسته آیاتی که به‌صورت مستقیم مسلمین را به وحدت دعوت کرده و دسته دوم آیاتی است که به نهی از تفرقه اشاره کرده و به صورت غیرمستقیم ما را به وحدت دعوت کرده است.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین محورهای مشترکی که شیعیان و اهل سنت در این زمینه با هم همکاری دارند، مسئله مقاومت است.

رفیعی‌پور گفت: مقاومت در برابر ظلم و استکبار و تجاوز به مرزهای سرحد است و نص قران کریم تصریح می‌کند که ما باید در برابر دشمنان متحد باشیم و امروزه مسئله فلسطین مسئله‌ای است که همه عالمان برجسته سنی و شیعه بر لزوم دفاع و پشتیبانی از آن اتفاق نظر دارند.

عباد امین، یکی دیگر از مهمانان خارجی دعوتی همایش گفت: فلسطینیان برای اولین بار پس از ۷۵ سال مبارزه ابتکار عمل را در میدان به دست گرفتند و با یک عملیات ترکیبی ضمن بهره‌مندی از اصل غافلگیری نظام عنکبوتی و نژادپرست و شیطان‌صفت اسرائیل را در هم شکستند و ضرباتی را بر این نظام موقت و ارکان آن وارد و تاریخ درخشان مقاومت اسلامی را وارد مرحله جدیدی کردند.

همایش بین‌المللی «سیستان و بلوچستان؛ وحدت و مقاومت» برگزار شد

حجت‌الاسلام والمسلمین سیفایی، مدیر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: همایش وحدت سالانه علما و نخبگان و بزرگان طوایف سنی و شیعه استان سیستان و بلوچستان در ایام میلاد نبی مکرم با یک سالگی حماسه طوفان الاقصی مقارن شده که این تقارن را باید به فال نیک گرفت و تردیدی نیست که در نیم قرن اخیر ایران اسلامی مان هم زادگاه و هم پناهگاه مقاومت اسلامی در برابر فتنه‌انگیزی نظام سلطه بوده است.

همچنین مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز گفت: رمز پیروزی ملت‌های اسلامی در سه محور وحدت، مقاومت و آگاهی منبعث از آموزه‌های دینی، خدا باوری و خدا یاوری خلاصه شده است.

زهرا ابراهیمی افزود: در عصر کنونی جبهه مقاومت در کشورهای فلسطین، لبنان، یمن، عراق با محور قرار دادن وحدت و مقاومت توانسته‌اند به پیروزی‌های بی‌نظیری در مقابل جبهه باطل دست یابند و بستر را برای تحول عدالت محور جهانی فراهم کنند.

وی ادامه داد: جبهه مقاومت برای پیروزی نیازمند اتحاد و انسجام است و این اتحاد و انسجام نیازمند یک محور است، محوری که می‌تواند اتحاد ایجاد کند و در نهایت سبب پیروزی قطعی جبهه حق و مقاومت شود و آن محور بر اساس آیات قرآن و امامت است.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هرجا مسلمانان وحدت و همدلی را از دست دادند و تحت تاثیر استراتژی‌ها و سیاست‌های وحدت‌شکن دشمنان قرار گرفتند و برادری‌های‌شان را در امتداد تفاوت‌های کوچک‌شان شکستند در آنجا شکست خوردند.

وی تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران در پرتو رهبری، عدالت، آزادی، اقتدار، استقلال، سربلندی راه بازگشت به هویت دینی و ملی را برای ایرانیان به ارمغان آورد.

ابراهیمی با تاکید بر اهمیت وحدت اظهار کرد: هفته وحدت ابتکار امام راحل بود و باعث شد این سیره سال‌های زیادی ادامه یابد که موجب شده است جهان‌ اسلام قدردان این مسئله باشد.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال از بین بردن وحدت امت اسلامی هستند، اما شاهدیم این وحدت در حال تقویت شدن است، افزود: مقوله وحدت برای جامعه امروز واجب، ضروری و حیاتی است و لازمه پیشبرد اهداف ما در زمینه‌های مختلف وحدت و نهادینه شدن آن در جامعه است تا به تعالی برسیم.

مدیرکل دفتر بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به شخصیت برجسته پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر شخصیتی بی‌نظیر و برجسته در تاریخ است که همواره محور وحدت بوده است که ما نیز باید در جهت سیره نبوی و قرآن گام برداریم و روی اصول مشترک تاکید کنیم.

وی افزود: زنان فلسطینی نقش محوری در جنگ و مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی دارند و در طول تاریخ نقش برجسته‌ای در قیام فلسطین داشته‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha