• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403063119809
  • خبرنگار : 50081

یک کارشناس مذهبی:

مسلمانان و شرق‌شناسان در شناساندن سیمای پیامبر(ص) حق مطلب را ادا نکرده‌اند

مسلمانان و شرق‌شناسان در شناساندن سیمای پیامبر(ص) حق مطلب را ادا نکرده‌اند

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مذهبی گفت: مسلمانان و شرق‌شناسان اروپایی در جهت شناساندن سیمای پیامبر (ص) حق مطلب را ادا نکرده‌اند و اگر بتوانیم مانند پیامبران با زبان مطلق مردم سخن بگوییم بزرگ‌ترین خدمت را به پیامبر اکرم(ص) و اسلام کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی واعظ موسوی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه آیا برای معرفی حضرت محمد(ص) به درستی تلاش شده است، اظهار کرد: تلاش‌های زیادی در این امر مهم صورت گرفته اما به قول آن نویسنده مسلمان اروپایی باید بگوییم «باید عذر تقصیر به پیشگاه محمد بیاوریم و در واقع برای معرفی ایشان کاری انجام نداده‌ایم».

وی با بیان اینکه مسلمانان و شرق‌شناسان اروپایی در جهت شناختن و شناساندن سیمای پیامبر یگانه حق مطلب را ادا نکردند، اضافه کرد: به طور کلی شخصیت‌های بزرگ که متصل به آسمان، عالم وحی و فرشتگان وحی هستند، هر چند که ما انسان‌های ناقص با درک محدود خود تلاش کنیم اما باز هم ناشناخته می‌مانند و نمی‌توانیم شخصیت‌هایی مانند پیامبران را به درستی شناسایی کنیم.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه ما مانند فردی می‌مانیم که در کنار اقیانوس آب شیرین نشسته و جرعه‌ای آب می‌نوشد، افزود: در واقع ما در معرفی پیامبران خود به ویژه حضرت محمد(ص) تا این حد بهره‌مند هستیم، زیرا فهم و درک ما محدود است. همانطور که بلاتشبیه ذات اقدس الهی را ما نمی‌شناسیم و از صفات او تنها مقداری می‌دانیم و از درک وجود او عاجز هستیم، در پیشگاه انسان‌های الهی هم این‌گونه هستیم و تنها فرشی هستیم که می‌خواهیم از عرش آگاه شویم، بنابراین در این مورد ناکام هستیم.

وی عنوان کرد: اما با وجود اینکه همین مقدار شناختی که در مورد پیامبر(ص) پیدا کرده‌ و به دست آوردیم خود یک زندگی طیبه‌ای را برای ما به وجود می‌آورد. بنابراین مسلمانان باید اختلاف‌ها را کنار بگذارند و به سراغ دریای اقیانوس وجود پیامبر اکرم(ص) بروند تا هرچه بیشتر از وجود ایشان در منطق نظری و عملی بهره‌مند و برخوردار شویم.

واعظ موسوی در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان حضرت محمد (ص) را به جهان معرفی کرد، ادامه داد: دنیای امروز تشنه عدالت، صلح و حقیقت است و از باطل و شهوت‌گرایی خسته شده و محتاج حقایق، صلح حقیقی، راه درست زندگی، مفهوم و معنای زندگی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha