• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403063119800
  • خبرنگار : 50214

در رژه اقتدار هفته دفاع مقدس در یزد مطرح شد؛

هفته دفاع مقدس، هفته همه خوبی‌ها و ارزش‌هاست

هفته دفاع مقدس، هفته همه خوبی‌ها و ارزش‌هاست

ایسنا/یزد یکی از یادگاران دوران جنگ تحمیلی هشت ساله، هفته دفاع مقدس را هفته خوبی‌ها و ارزش‌ها و هفته ایثار و فداکاری یک ملت در برابر دشمن خواند و گفت: اگر امروز ملت فلسطین مقاوم است به برکت هشت سال دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران است.

سردار «محمدصالح جوکار» از یادگاران دوارن دفاع مقدس و نماینده کنونی مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی صبح امروز شنبه ۳۱ شهرویورماه در مراسم رژه اقتدار نیروهای مسلح استان یزد که به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس برگزار شد، گفت: ملت ایران در سال ۱۳۵۷ رخت انقلاب اسلامی را بر تن کرد و طلوع خورشید اسلام از افق سرزمین ایران اسلامی طلوع کرد و نور خدا بر زمین ایران تابیده و ملت ایران با رهبری و هدایت امام راحل(ره) آزاد شد.

وی با بیان این که دشمن از همان ابتدا به دنبال خاموش کردن این نور الهی بود ولی همواره این نور در کشور اهل بیت(ع) فزونی یافت، افزود: دشمن در هشت سال جنگ تحمیلی با تمام توان نظامی خود آمده بود تا انقلاب اسلامی را خاموش و نظام جمهوری اسلامی را از بیخ و بن برکند چرا که می‌دانست که شعاع این انقلاب نورانی، دنیا را در برخواهد گرفت.

وی با اشاره به قرار داشتن ایران اسلامی در اوج مظلومیت هنگام این تهاجم سراسری دشمنان،‌ اظهار کرد: پشتوانه ملت ایران اسلامی در این نبرد و تهاجم خداوند بود و حضرت امام(ره) در این باره فرمودند که تکلیف ما را سیدالشهدا(ع) مشخص کرده است.

هفته دفاع مقدس، هفته همه خوبی‌ها و ارزش‌هاست

سردار جوکار خاطرنشان کرد: این ملت که بزرگترین حکیم جهان آن را راهوری می‌کند، به امام زمان خود لبیک گفت و در برابر دشمن ایستاد و عملیات‌های بزرگ و غرورآفرینی را یکی پس از دیگری طراحی و با موفقیت و پیروزی پشت سر گذاشت.

وی با بیان این که مردم ایران مدیون شهدا و جانبازان و خانواده آنها هستند، گفت: آنها سینه‌ی خود را برابر تیر دشمنان سپر کردند تا به اسلام و امت اسلامی آسیبی وارد نشود.

این یادگار دوران دفاع مقدس عنوان کرد: شهدا درس ایستادگی و مقاومت به ما دادند و لذا اگر امروز شاهد شکسته شدن ابهت دشمن و آب شدن اقتدار آن هستیم به خاطر همین ایثارگری‌ها بوده است.

وی با اشاره به حکمت‌های قرآنی تصریح کرد: امروز خاکریزهای دشمن به دو هزار کیلومتر فراتر از مرزهای ایران اسلامی منتقل شده و شاهد اوج دانایی و حکمت متعالی فرماندهی کل قوا هستیم.

وی به تحقق  وعده صادق کشورمان نیز اشاره و عنوان کرد: این وعده علی رغم حدود ۱۰ سپر دفاعی کشورهای منطقه، اروپایی و امریکایی و رژیم صهیونیستی در برابر موشک‌های جمهوری اسلامی، عزت و عظمت ایران اسلامی را به نمایش گذاشت.

هفته دفاع مقدس، هفته همه خوبی‌ها و ارزش‌هاست

سردار جوکار با اشاره به تجربه جنایاتی مشابه جنایات امروز رژیم کودک‌کش صهیونیستی در غزه در مناطقی مانند کردستان در دوران دفاع مقدس، تاکید کرد: اگر امروز ملت فلسطین مقاوم است به برکت هشت سال دفاع مقدس است.

وی گفت: امروز رمز پیروزی غزه و فلسطین به وسعت تمامی گستره جغرافیایی بسط یافته و آمریکایی‌ها را در بین دو راهی نابودی خود یا فرار و پذیرفتن شکست قرار داده و این همه به برکت وجود حکمتی متعالی در راس نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده مردم یزد در مجلس با اشاره به شکل گرفتن جبهه مقاومت در غرب آسیا و به ستوه آمدن آمریکایی‌ها از این جبهه مقاومت مستقر در منطقه، گفت: اسلحه در دست انسان‌های با ایمان دارای کارایی و کاربرد است و امروز برخوردار از توان نظامی بازدارنده در کشورمان هستیم.

وی انقلاب اسلامی را حق خواند و با بیان این که پیروزی حق بر علیه باطل یک سنت الهی است، تاکید کرد: این راهی است که ملت ایران آن را برگزیده‌اند.

سردار جوکار در پایان با اذعان به این که طی ۴۶ سال گذشته مداوم شاهد تولید قدرت از سوی نظام جمهوری اسلامی به برکت نخبگان و مطلعان بوده‌ایم، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس هفته همه خوبی‌ها و ارزشها و هفته ایثار و فداکاری یک ملت در برابر دشمن است؛ دشمنی که با تمام توان نظامی خود در برابر آن صف‌کشی کرد ولی خداوند به جوانانش توکل و توسل و ایمان داد تا با ذکر «یا زهرا» به جبهه دشمن بزند و برای اسلام افتخارآفرینی کنند.

هفته دفاع مقدس، هفته همه خوبی‌ها و ارزش‌هاست

سردار «حسین زارع کمالی» فرمانده سپاه الغدیر استان یزد نیز در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم به مسئولان، بسیجیان و مردم دارالعباده که در این مراسم پرشور شرکت داشتند، گفت: یاد و خاطره شهدا به ویژه قریب به چهار هزار شهید استان، سومین شهید محراب آیت الله صدوقی، شهید خدمت آیت الله رئیسی و شهدای اخیر استان و نیز فرماندهان شهید سپاه الغدیر استان را گرامی می‌داریم.

وی در ادامه آغاز هفته دفاع مقدس را گرامیداشت و با اشاره به رشادت‌های رزمندگان اسلام در دفاع از میهن، عنوان کرد: امروز نیز افتخار داریم که ما فرزندان ایران اسلامی و دانش‌آموختگان مکتب امام خمینی(ره) و سربازان ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای هستیم؛ فرزندانی که بر سر ناموس و حفظ خون شهدای خود با هیچ کسی مسامحه نخواهد داشت و بر خود فرض می‌داند که از حق مظلومان دفاع کند.

سردار زارع کمالی در پایان سخنانش اظهار کرد: آمریکا و رژیم کودکش و جعلی صهیونیستی باید بداند که دشمنی با اسلام و این ملت شهید پرور، چیزی جز نابودی برای آنها نخواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha