• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۶:۴۷
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403063019735
  • خبرنگار : 71263

استفاده رسمی از تلگرام در اوکراین ممنوع شد

استفاده رسمی از تلگرام در اوکراین ممنوع شد

اوکراین به دلیل نگرانی از احتمال جاسوسی روسیه، استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام را در دستگاه‌های رسمی مورد استفاده مقامات دولتی، پرسنل نظامی و کارکنان مهم ممنوع کرد.

به گزارش ایسنا، شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، پس از آن که کایرلو بودانوف، رئیس اطلاعات نظامی اوکراین، شواهدی مبنی بر توانایی سرویس‌های ویژه روسیه برای جاسوسی از این پیام‌رسان به شورا ارائه کرد، این محدودیت‌ها را اعلام کرد.

اما آندری کووالنکو، رئیس مرکز مقابله با اطلاعات نادرست شورای امنیت، در تلگرام پست کرد که این محدودیت‌ها فقط برای دستگاه‌های رسمی اعمال می‌شود، نه تلفن های شخصی.

تلگرام در اوکراین و روسیه محبوبیت بسیاری دارد و از زمان حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، به منبع مهم اطلاعات تبدیل شده است. اما مقامات امنیتی اوکراین بارها درباره استفاده از آن در طول جنگ ابراز نگرانی کرده بودند.

تلگرام که در دبی مستقر است، توسط پاول دوروف روس الاصل راه اندازی شد. او در سال ۲۰۱۴ پس از رد درخواست‌های کرملین برای بستن گروه های مخالف در پلتفرم شبکه اجتماعی خود «وی کنتاکته»، روسیه را ترک کرد. دوروف در ماه اوت در فرانسه در راستای تحقیقات درباره جرایم مربوط به هرزه نگاری کودکان، قاچاق مواد مخدر و تراکنش های کلاهبرداری در تلگرام دستگیر شد و اکنون اجازه خروج از این کشور را ندارد.

در بیانیه شورای امنیت اوکراین آمده: بودانوف شواهدی ارائه کرده است که نشان می‌دهد سرویس‌های ویژه روسیه می‌توانند به پیام‌های تلگرام، از جمله پیام‌های حذف شده و همچنین اطلاعات شخصی کاربران دسترسی داشته باشند.

بودانوف در بیانیه خود گفت: من همیشه از آزادی بیان حمایت کرده و می‌کنم، اما موضوع تلگرام موضوع آزادی بیان نیست، مسئله امنیت ملی است.

طبق پایگاه داده «تله متریو»، حدود ۳۳ هزار کانال تلگرامی در اوکراین فعال هستند. ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین که در شورای امنیت حضور دارد و همچنین فرماندهان نظامی و مقامات منطقه ای و شهری، همگی به طور مرتب اخبار جنگ را منتشر می‌کنند و تصمیمات مهم را در کانالهای تلگرامی خود گزارش می‌دهند.

بر اساس گزارش رویترز، رسانه‌های اوکراینی تخمین زده‌اند که ۷۵ درصد از اوکراینی‌ها از این برنامه برای ارتباط استفاده می‌کنند و ۷۲ درصد مردم، آن را منبع کلیدی اطلاعات تا پایان سال گذشته می‌دانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha