• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403063019645
  • خبرنگار : 50184

پایان مسابقات بین المللی شطرنج جام «تاق‌بستان»/ نفرات برتر معرفی شدند

پایان مسابقات بین المللی شطرنج جام «تاق‌بستان»/ نفرات برتر معرفی شدند

ایسنا/کرمانشاه سومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج «جام تاق بستان» کرمانشاه با معرفی شطرنج بازان برتر به کار خود پایان داد.

داریوش کرمی رئیس هیات شطرنج استان کرمانشاه، عصر امروز(۳۰ شهریور)در حاشیه مراسم اختتامیه این رقابت‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهارکرد: سومین دوره مسابقات بین المللی شطرنج جام تاق بستان طی روزهای ۲۳ تا ۳۰ شهریور در سالن شهید بهشتی مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برگزار شد. 

وی افزود: ۴۰۰ شطرنج باز از ۳۰ استان کشور و ۱۰ کشور خارجی در مسابقات بین المللی شطرنج کرمانشاه حضور داشتند. 

رئیس هیات شطرنج کرمانشاه با بیان این‌که مسابقات در سه جدول اصلی شامل ریتینگ بالای ۱۹۰۰ (استادی)، ریتینگ زیر ۱۹۰۰ و رده سنی زیر ۱۴ سال برگزار شد، گفت: در پایان این رقابت‌ها در ریتینگ بالای ۱۹۰۰، آرسن داویتان از ارمنستان، هویک هایراپتیان از ارمنستان، مسعود مصدق پور از ایران(خراسان رضوی) و حمیدرضا طهماسبی از ایران (فارس)در جایگاه اول تا چهارم قرار گرفتند. 

وی تاکید کرد: نکته جالب در نتایج این ریتینگ این بود که امتیاز چهار نفر اول همگی مساوی بود و نفرات اول تا چهارم براساس پوئن شکنی مشخص شدند. 

کرمی خاطرنشان کرد: ووگار رسول اف از آذربایجان، شاهین لرپری زنگنه از اصفهان، مهرداد صداقتی از قزوین و ایلیا حجتی از تهران نفرات پنجم تا هشتم این ریتینگ بودند. 

وی تصریح کرد: در ریتینگ زیر ۱۹۰۰ نیز اتابک اسدی از گیلان به مقام قهرمان و مائده یوسفیان از اصفهان و اسماء حسن پور مقدم از خراسان رضوی به مقام دوم و سوم دست پیدا کردند. 

رئیس هیات شطرنج استان کرمانشاه به نتایج رده سنی زیر ۱۴ نیز اشاره‌ داشت و گفت: این رده سنی باتوجه به اینکه به منزله استعدادیابی به شمار می‌رود، اهمیت زیادی دارد. 

وی با بیان اینکه عنوان قهرمانی رده سنی زیر ۱۴رسال به پارسا آزموده از کرمانشاه رسید، اعلام کرد: مهراد امیری از کرمانشاه و امیرحسین شرفی از قزوین نیز در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند. 

به گفته رییس هیات شطرنج استان کرمانشاه، ۴۵۵ میلیون تومان جایزه نقدی به شطرنج بازان برتر این مسابقات اهداء شد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha