• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1403063019585
  • خبرنگار : 50026

امام جمعه موقت بیرجند:

امروز برای مقابله با حاکمان ظلم و مستکبران جهانی نیازمند وحدت امت اسلامی هستیم

امروز برای مقابله با حاکمان ظلم و مستکبران جهانی نیازمند وحدت امت اسلامی هستیم

ایسنا/خراسان جنوبی خطیب جمعه موقت بیرجند گفت: امروز نیاز به وحدت امت اسلامی برای مقابله با حاکمان ظلم و مستکبران جهانی داریم و این راهبرد مکتب عقلانی و شرعی است.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، امروز جمعه ۳۰ شهریور خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس گفت: هر چه را در نهضت انقلاب اسلامی داریم مدیون تلاش‌ها و مجاهدت‌های رزمندگان دوران دفاع مقدس هستیم و شهدای دوران دفاع مقدس به ما عزت و افتخار دادند، شهدا و رزمندگان در دوران هشت سال جنگ به واسطه ایمان به خدا، رسالت و ولایتی که بر عهده داشتند حتی یک وجب از خاک را به دست دشمن ندادند.

وی با اشاره به وجود بیش از ۲۳۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس، شهدای جبهه مقاومت و شهدا حریم و حرم گفت: مدیون خوش شهیدان بوده و یاد آنها را همیشه زنده می‌داریم.

وی افزود: امروز به واسطه انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و الگوهای این نهضت، سرمان در جهان بالاست و جبهه مقاومت شکل گرفته است، این آمادگی را داریم تا در مقابل صهیونیست‌ها که دستشان به خون بچه‌های مظلوم غزه آلوده است ایستاده و به برکت خون شهدا و هدایت‌های پدرگونه‌ رهبری، رژیم صهیونیستی را نابود خواهیم کرد.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه پیوند مسلمین با یکدیگر بسیار مهم است اظهار کرد: ما در برابر دشمنانی هستیم که برای آنها شیعه یا سنی فرق نمی‌کند، ما دشمن مشترک داریم.

وی ادامه داد: در مسأله فلسطین نه تنها شیعیان که در جهان از جمله بین دانشگاه‌های آمریکا و اروپا یک انسجام شکل گرفته است و تقویت این مهم، نیاز به یک جریانی به عنوان امت اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام نوفرستی اظهار کرد: یکی از مسایلی که می‌تواند به عنوان شاخصه وحدت از آن نام برد مسأله رهبری جهان اسلام است، هم شیعیان این اعتقاد را دارند و همه فرقه‌های اسلامی بر مسأله مهدویت و شخص موعودی که جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد معتقدند.

وی با تاکید بر اینکه امروز نیازمند وحدت امت اسلامی هستیم افزود: امیدواریم به برکت وجود پیامبر رحمت لایق باشیم و زمینه وحدت در سطح منطقه و جهان بین مسلمانان و افرادی که به خدا باور دارند فراهم شود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: نقش معلمان نقش انبیا است، افرادی که نقش مربی و معلم را در مجموعه‌های آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و سایر دارند امانت دار فرزندان جامعه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha