• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۲
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 1403063019571
  • خبرنگار : 71951

امام جمعه ورامین

انتظار ما از ریاست جمهوری رعایت قواعد دیپلماتیک است

انتظار ما از ریاست جمهوری رعایت قواعد دیپلماتیک است

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان ورامین گفت: انتظار ما از ریاست جمهوری رعایت قواعد دیپلماتیک است، سخنان ریاست جمهوری می‌تواند هم برای نظام اقتدار و هم ذلت بیاورد.

حجت الاسلام مجتبی عزیزی امام جمعه شهرستان ورامین در خطبه اول نماز جمعه ۳۰ شهریور ماه ضمن تبریک و گرامیداشت میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و ایام هفته وحدت، بیان کرد: رسالت پیامبر همچنان که در ۱۴ قرن پیش بوده است، اکنون نیز به همان روال ادامه دارد و اقتضای نبوت پیامبر جهانی بودن دعوت و مبارزه است.

خطیب نماز جمعه ورامین با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) نماینده گفتمان توحید در عالم است، گفت: این گفتمان مدام در حال گسترش است و امروز حرف از فتح اروپا به دست اسلام است و اقتضای دعوت ایشان را نمی شود نفی کرد و ما باید در این مسیر حرکت کنیم، این گفتمان در تمامی زمان ها و مکان هاست.

عزیزی ادامه داد: توحید تاریخ مصرف و مرز ندارد و گفتمان پیامبر روز به روز در حال گسترش است و امروز این نبوت مرزهای عالم را در نوردیده است و قطعا این گسترش به‌واسطه کشور گشایی نبوده است که اسلام نیز آن را نفی کرده است.

امام جمعه شهرستان ورامین در خطبه دوم نماز جمعه به حوادث منطقه غرب آسیا اشاره کرد و گفت: این منطقه در آستانه جنگ کوانتومی نوین قرار دارد و دشمنان هرگز دست از دشمنی بر نخواهند داشت و از هر وسیله ای نیز استفاده می‌کنند و امیدواریم انتقام الهی به دست جبهه مقاومت قرار گیرد.

وی به نشست خبری ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: وقتی سخن از صدور انقلاب بوجود می آید بحث کشور گشایی نیست؛ بحث از جهان بینی توحیدی است که در قرآن و قانون منعکس شده است؛ ریاست جمهوری قسم یاد کرده است از آن صیانت می کند، ما باید از مبانی انقلاب دفاع کنیم بر همین اساس از دولت حمایت می کنیم ولی چک سفید امضا به هیچ دولتی نداده و نخواهیم داد.

وی افزود: اگر ما در کشور ناهنجاری‌هایی را مشاهده می کنیم به خاطر نفوذ و صدور فرهنگ غربی و ارزش های مادی است.

امام جمعه ورامین خاطرنشان کرد: دشمن در خانه و بازار ما سنگربندی کرده است و بدنبال بی عفتی و بی حیایی هست و ما موظفیم از عفت و حیاء در جامعه دفاع کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha