• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403063019561
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

امام‌جمعه موقت زاهدان:

عزت اسلامی بدون وحدت محقق نمی‌شود

عزت اسلامی بدون وحدت محقق نمی‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان امام‌جمعه موقت زاهدان گفت: عزت امت اسلامی غیر از وحدت میسر نمی‌شود امت اسلامی در سراسر جهان باید عزیز باشد و این عزت راهی جز وحدت ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اکبرپور در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زاهدان ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی بیان کرد: عزت امت اسلامی غیر از وحدت میسر نمی‌شود امت اسلامی در سراسر جهان باید عزیز باشد و این عزت راهی جز وحدت ندارد.

وی ادامه داد: اگر برخی از کشورهای اسلامی دم از اسلام زدند و اشهد آن لا اله الا الله را بر زبان آوردند اما به سرنوشت کشورهای اسلامی همسایه خود بی‌توجه بودند؛ یعنی در مسیری که پیامبر اسلام به آن دستور دادند حرکت نکردند و در مسیر أَشِدّاءُ عَلَی الکفّارِ قدم برنداشتند.

امام‌جمعه موقت زاهدان اظهار کرد: مگر می‌شود کسی ادعای اسلام داشته باشد اما به سرنوشت ۱۰۰ هزار زن و مرد، کودک و جوان فلسطینی بی‌توجه باشد؟ امروز متأسفانه آن‌قدر عده‌ای به دنبال پول و مقام می‌گردند که بیشتر از جان مردم غزه آن را می‌دانند.

وی افزود: ما توقع داریم که در کشور اسلامی راه پیامبر (ص) ادامه داشته باشد؛ زیرا همان‌طور که پیامبر (ص) فرمودند؛ عزت آن است که مراقب خودت باشیم، عزت آن است که حتی مراقب قدم‌زدن باشیم، مراقب فضای به‌هم‌ریخته مجازی باشیم تا با این مراقبت‌کردن‌ها عزت مسلمانان باقی بماند.

وی افزود: اگر مسیر و راه شما وحدت باشد و حول محور انقلاب و ولایت بچرخید مردم ما هیچگاه مخالف وحدت حرکت نمی‌کنند و با صلح و آرامش در کنار هم زندگی می‌کنند اگر خبیث‌ها از خباثت خود دست بکشند مردم به‌خوبی در کنار هم زندگی می‌کنند.

اکبرپور با اشاره به ماسبتهای پیش رو اظهار کرد: هفته وقف را در پیش داریم ما معتقد هستیم که مالک اصلی خدا است و وقف یعنی برگرداندن مال به مالک اصلی‌اش و ماندگاری آن در تاریخ و درود بر آنانی که برای ماندگاری مکتب اهل‌بیت تا به امروز در بخش‌های مختلف وقف کردند بر همه لازم است که در این صدقه جاریه شریک باشند تا برکاتش لحظه‌به‌لحظه شامل حال ما شود.

وی افزود: در آستانه هفته دفاع مقدس هستیم دفاع مقدس هشت برگ درخشان در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زد تا ایران اسلامی مقتدر بماند دفاع مقدس نشان داد که مسلمانان و پیروان علی ابن ابی‌طالب حاضر هستند سر بدهند اما تن به ذلت ندهند.

امام‌جمعه موقت زاهدان اظهار کرد: دفاع مقدس گنجینه‌ای ناتمام است ما اگر آن‌گونه که باید در تبیین دفاع مقدس تلاش می‌کردیم دشمن توان رخنه نداشت مقام معظم رهبری بالاترین تأکیدها را همواره بر آن هشت سال طلایی دارند تا نسل جوان آن را به‌خوبی بشناسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha