• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403063019543
  • خبرنگار : 50040

امام جمعه رشت:

وحدت مسلمانان به جنایات رژیم صهیونیستی پایان می دهد

وحدت مسلمانان به جنایات رژیم صهیونیستی پایان می دهد

ایسنا/گیلان امام جمعه رشت گفت: تفرقه میان امت اسلامی بمب هایی است که بر سر مردم غزه می ریزد، اما وحدت مسلمانان می تواند به جنایات رژیم صهیونیستی پایان بدهد.

آیت الله رسول فلاحتی امروز، ۳۰ شهریورماه در خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با اشاره به فرارسیدن ۱۷ ربیع الاول و ولادت پربرکت و نورانی پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار کرد: اعلام ۱۲ لغایت ۱۷ ماه ربیع به عنوان هفته وحدت از سوی امام راحل عظیم الشان برنامه ای برای صیانت از دنیای اسلام در برابر خطرات بود.

وی با بیان اینکه مسلمانان در اصول اشتراکات فراوانی دارند، افزود: وحدت دستاورد عظیمی برای امت اسلام است تا از آسیب ها مصون بماند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم فریادرسی از مسلمانان توسط امت اسلامی، تصریح کرد: امروز فریاد دادخواهی مردم زجردیده و ستم دیده غزه و فلسطین بلند است و خواستار حمایت مسلمانان و دنیای عرب و سران کشورهای اسلامی هستند.

امام جمعه رشت با ابراز تاسف از سکوت امت های اسلامی در برابر فریاد مردم غزه و فلسطین، ادامه داد: سران کشورهای عربی با سکوتشان از دشمنان اسلام حمایت می کنند و فلسطین، به غیر از جمهوری اسلامی و چند کشور دیگر، حامی ندارد.

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار علما و بزرگان اهل سنت، اضافه کرد: بی تفاوتی نسبت به مسلمانان خلاف اصول و تعالیم اسلامی و قرآنی است و وظیفه داریم که با مردم مظلوم فلسطین همدلی و همدردی کنیم.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در تداوم خط امام، وحدت امت اسلامی را جزو ضروریات می دانند، گفت: تفرقه میان امت اسلامی بمب هایی است که بر سر مردم غزه می ریزد، اما وحدت مسلمانان می تواند به جنایات رژیم صهیونیستی پایان بدهد.

وی با تاکید بر لزوم برخورد با مخدوش کنندگان وحدت، ادامه داد: اگرچه عوام ندانسته وحدت را مخدوش می کنند، اما برخی از خواص دانسته به وحدت امت اسلام لطمه می زنند؛ چراکه ضرر اختلاف مذهبی برای دنیای اسلام را درک نمی کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان حمایت از مظلومان غزه را شامل حمایت سیاسی و مالی و سلاحی و... دانست و بیان کرد: ۳۵۰ روز از عملیات طوفان الاقصی می گذرد و صهیونیست ها ۱۷۴ خبرنگار را به شهادت رسانده اند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها، به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره کرد و متذکر شد: جوانان این مرز و بوم جان خودشان را کف دست گرفتند و از اسلام و نظام و میهن در برابر صدام که از حمایت بیش از ۳۰ کشور برای خشکاندن ریشه انقلاب برخوردار بود، دفاع کردند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس از مرزهای جغرافیایی و عقیدتی ایران اسلامی دفاع کردیم، عنوان کرد: هزاران هزار شهید و جانباز و آزاده را تقدیم کردیم که از یادگاران دفاع مقدس هستند.

آیت الله فلاحتی امنیت و اقتدار کشور را مدیون شهدا دانست و خاطرنشان کرد: فرزندان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس از ارزش های انقلاب و کشور دفاع کردند و در عملیات مرصاد نیز به منافقین ضربه زدند و برای همیشه آنان را آواره کردند.

وی با بیان اینکه ملت ایران برای دفاع از کشور و انقلاب در مقابل مهاجم ایستادگی می کند، گفت: دفاع از کشور اسلامی مان را واجب می دانیم و قدرت های عالم را وادار به خضوع در برابر جمهوری اسلامی ایران می کنیم. در دوران دفاع مقدس نیز پس از بیرون راندن کامل دشمن از مرزها، قطعنامه را پذیرفتیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان جمهوری اسلامی ایران را قدرت منطقه ای دانست و یادآور شد: غرب آسیا را از ابرقدرت ها خالی کردیم و یمن را از جبهه عربی - عبری - غربی نجات دادیم و لبنان را قدرتمند کردیم و آمریکا را از عراق بیرون راندیم.

وی در پایان به هشدار پوتین به آمریکا و دولت های غربی درباره تجهیز اوکراین به موشک های دوربرد اشاره کرد و گفت: به گفته پوتین، در صورت حمله کی یف به خاک روسیه با استفاده از موشک های دوربرد اهدایی غرب، ماهیت این درگیری تغییر خواهد کرد و لذا به اوکراین توصیه می کنیم فریب آمریکا را نخورد، زیرا آمریکا از اوکراین چیزی جز ویرانه نمی خواهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha