• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۲۶
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403063019488
  • خبرنگار : 71263

سقوط ۴۴ درصدی صادرات بنزین چین

سقوط ۴۴ درصدی صادرات بنزین چین

صادرات بنزین چین در ماه میلادی گذشته به دلیل منفی شدن حاشیه سود صادرات، ۴۴ درصد کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، صادرات بنزین چین در اوت نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۴۴ درصد کاهش یافت زیرا حاشیه صادرات منفی شد و پالایشگاه‌ها، سهمیه‌های صادراتی که دولت به آنها داده بود را مصرف کردند.

بر اساس داده‌های گمرکی، چین در ماه میلادی گذشته، ۷۷۰ هزار تن بنزین صادر کرد که ۴۴ درصد نسبت به اوت سال ۲۰۲۳ کاهش داشت.

در بحبوحه تقاضای ضعیف‌تر از حد انتظار در منطقه، پالایشگاه‌های چینی با حاشیه سود ضعیف پالایش و حاشیه سود صادراتی کم و زیر صفر برای سوخت دست و پنجه نرم می‌کنند.

بعلاوه، طبق برآورد بلومبرگ، تخمین زده می‌شود که پالایشگاه‌ها و فروشندگان سوخت در حال حاضر حدود ۸۰ درصد از سهمیه‌های صادراتی خود را برای امسال استفاده کرده‌اند.

بر اساس داده‌های شرکت Mysteel OilChem ، حاشیه صادرات بنزین برای پالایشگاه‌های چینی در ماه گذشته، به منفی ۱۶ دلار (منفی ۱۱۱ یوان چین) در هر تن کاهش یافت. در حالیکه حاشیه سود صادرات بنزین در ژوئیه، به بیش از ۳۴ دلار (۲۴۰ یوان) در هر تن رسیده بود.

حاشیه سود پالایشگاهی در هفته های اخیر، در سراسر آسیا و چین کاهش یافته و تولید پالایشگاه‌های چین کمتر شده است.

حاشیه سود پالایش در سراسر آسیا، در هفته اول سپتامبر به پایین‌ترین سطح خود برای این وقت از سال در چهار سال اخیر رسید که می‌تواند به کاهش بیشتر نرخ تولید در پالایشگاه‌های آسیایی از جمله چین منتهی شود.

وارن پترسون و اوا مانتی، استراتژیست‌های شرکت ING در یادداشتی در اوایل هفته جاری نوشتند: تخمین زده می‌شود در ماه اوت، پالایشگاه‌های چینی حدود ۱۲.۶ میلیون بشکه در روز نفت خام پالایش کرده‌اند که در مقایسه با ژوئیه، ۱۰ درصد و نسبت به ماه اوت سال گذشته، ۱۷.۵ درصد کاهش داشته است.

آمار و ارقام حاکی از آن است که تقاضای ظاهری برای نفت، به کمتر از ۱۲.۵ میلیون بشکه در روز رسیده که نسبت به سال گذشته، بیش از ۱۵ درصد کاهش یافته و به ضعیف‌ترین سطح خود از اوت ۲۰۲۲ رسیده است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در نتیجه کاهش حاشیه سود و افزایش عرضه سوخت در بحبوحه تقاضای ضعیف، تحلیلگران انتظار کاهش بیشتر در بهره برداری از پالایشگاه را دارند که برای تقاضا برای نفت در مهمترین بازار رشد جهان، آسیا نویدبخش نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha