• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۲۴
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403062919265
  • خبرنگار : 50963

امام جمعه بوشهر:

تلاش در مسیر احسان به نیازمندان نوعی مجاهدت است

تلاش در مسیر احسان به نیازمندان نوعی مجاهدت است

ایسنا/بوشهر نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: تلاش در مسیر احسان به نیازمندان نوعی از مجاهدت است.

 به گزارش ایسنا ، آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر پیش از ظهر امروز در رزمایش همدلی نوشت افزار در موسسه خیریه آبشار عاطفه ها در بوشهر اظهار داشت: احسان به خانواده‌های نیازمند در زمینه‌های مختلفی چون لباس مدرسه، کفش دانش‌آموزان، لوازم تحریر و کیف، مصداق واقعی احسان است. یکی از ویژگی‌های احسان این است که بیشتر از آنکه بر شخص نیازمند تأثیر بگذارد، برای شخص محسن آثار مثبتی به همراه دارد.

امام جمعه بوشهر افزود: وقتی انسان یک جفت کفش یا لباسی به یک خانواده نیازمند می‌دهد، این عمل نه تنها مشکلات آن خانواده را برطرف می‌کند، بلکه به خود محسن نیز کمک و سود می‌رساند. در واقع، این فرد با انجام یک کار خداپسندانه، به نوعی در کار خدا مشارکت کرده و به اوصاف خدایی نزدیک‌تر می‌شود. یکی از این اوصاف، "محسن" بودن است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در این راستا، صمیمانه از بنیاد بین‌المللی آبشار و افرادی که در سطح استان فعال هستند، قدردانی می‌کنم. این عزیزان تلاش می‌کنند تا مشکلات نیازمندان را تا آنجایی که ممکن است برطرف نمایند.

آیت الله صفایی بوشهری ابراز داشت: باید بدانیم هر خدمتی که به مردم نیازمند می‌دهیم، با نظر خداوند و به عنوان عمل خیر است. شخصی که احسان می‌کند و شما که واسطه این احسان هستید، مورد لطف و یاری خداوند قرار خواهید گرفت. این همان تجارتی است که خداوند در قرآن می‌فرماید: «حَلْ أَدُلُّکُمْ عَلَی تِجَارَةٍ تُنجِیکُمْ مِنْ عَذَابٍ أَلِیمٍ» (آیا شما را بر تجارتی آگاه کنم که شما را از عذابی دردناک نجات می‌دهد؟).

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر اظهار داشت: ایمان به خدا و تلاش در این مسیر یک نوع مجاهدت است. وقتی شما واسطه فیض و رزق خداوند برای مردم نیازمند می‌شوید، در واقع همه مردم عیال مخلوق خدا هستند و خداوند رزق و معاش آن‌ها را تأمین می‌کند. پس شکرگزار خدا باشید و بدانید که شما مقام ویژه‌ای به عنوان واسطه فیض رزق خدا برای جامعه نیازمند دارید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha