• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403062919252
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیر فرهنگی امامزاده سید ابراهیم(ع) لاهرود:

وحدت ارمغان پیامبر رحمت برای جوامع بشری است

وحدت ارمغان پیامبر رحمت برای جوامع بشری است

ایسنا/اردبیل مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم(ع) شهر لاهرود گفت: وحدت و برادری یکی از زیباترین واژه ها و ارمغان پیامبر رحمت برای جوامع بشری است.

اسماعیل دستگزار در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: ماه ربیع الاول یاد آور میلاد آخرین رسول خدا، مبشر عدالت و وحدت، ختمی مرتبت حضرت محمد مصطفی (ص) و هفته وحدت بی ‌تردید نماد و پیام صلح و دوستی برای پیروان راستین و حقیقی دین و مکتب انسان ساز اسلام ناب محمدی (ص) است.

وی افزود: نامگذاری ۱۲ الی ۱۷ ربیع الاول به نام هفته وحدت که برخاسته از اندیشه بلند و تفکر آزاداندیشی و وحدت آفرین حضرت امام خمینی (ره) می باشد، تجلی اتحاد و همبستگی امت اسلام در برابر کفر و استکبار جهانی است. در این هفته روح اخوت اسلامی در پیکره اجتماع، بیش از پیش زنده، جاری و ساری می‌شود.

مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم ابن موسی کاظم (ع) شهر لاهرود بیان کرد: وحدت و برادری یکی از زیباترین واژه‌ها و ارمغان پیامبر رحمت برای جوامع بشری است و وحدت مسلمانان مانند چتری از رحمت خداوند بر سر امت اسلام است که از بین برنده کینه‌ها و خودخواهی‌ها و موجب صفای قلوب است.

دستگزار گفت: در این ایام مبارک که آسمان‌ها به شکرانه میلاد پیامبر رحمت و مهربانی (ص) روشن است، بار دیگر به یاد می‌آوریم که اسلام، نه تنها دین محبت و وحدت، بلکه دین علم و دانش است. پیامبر اکرم (ص)، این معلم بزرگ بشریت، درب‏های حکمت و دانش را به روی جهانیان گشود و همواره مسلمانان را به کسب علم و تفکر در خلقت و آفرینش فراخواند.

وی خاطرنشان کرد: هفته وحدت فرصتی است تا افزون بر تقویت پیوندهای ایمانی، به نقش علم و دانش در ساختن آینده‌ای بهتر برای جامعه اسلامی توجه کنیم. چه بسا که علم، کلید واقعی پیشرفت و وحدت میان ملت‌هاست.

مدیر کانون فرهنگی و هنری امامزاده سید ابراهیم ابن موسی کاظم (ع) شهر لاهرود تصریح کرد: در کنار این ایام نورانی، ولادت با سعادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، این عالم بی‌نظیر که با تأسیس مکتب علمی خود، راهی نوین در علوم دینی و دنیوی پیش روی مسلمانان گشود، یادآور آن است که مسیر علم و معرفت، مسیری است که همواره به تعالی انسان و جامعه ختم می‌شود. امام صادق (ع) با تاکید بر دانش‌اندوزی، نشان داد که علم و دین نه تنها متضاد نیستند، بلکه هم‌راستا در رشد معنوی و مادی بشر هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha