• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062919183
  • خبرنگار : 90057

بیش از ۱۰۰ مقام سابق جمهوری‌خواه ترامپ را «ناشایست برای خدمت» دانسته و از هریس حمایت کردند

بیش از ۱۰۰ مقام سابق جمهوری‌خواه ترامپ را «ناشایست برای خدمت» دانسته و از هریس حمایت کردند

بیش از ۱۰۰ مقام سابق جمهوری خواه امنیت ملی و سیاست خارجی آمریکا در نامه‌ای مشترک از کامالا هریس برای ریاست جمهوری حمایت کردند و دونالد ترامپ را «ناشایست برای خدمت» در یک دوره دیگر در کاخ سفید خواندند.

به گزارش ایسنا، مقام‌های سابق دولت‌های جمهوری خواه رونالد ریگان، جورج اچ دبلیو بوش، جورج دبلیو بوش و دونالد ترامپ و همچنین بیل کلینتون و باراک اوباما دموکرات، حمایت خود را از هریس، نامزد دموکرات‌ها برای ریاست جمهوری در انتخابات نوامبر امسال اعلام کردند. برخی از اعضای سابق جمهوری خواه کنگره نیز به آنها پیوستند.

به نوشته گاردین، در این نامه آمده است: ما معتقدیم که رئیس‌جمهور ایالات متحده باید یک رهبر اصولگرا، جدی و ثابت باشد. ما انتظار داریم با کامالا هریس در بسیاری از مسائل سیاست داخلی و خارجی اختلاف نظر داشته باشیم، اما معتقدیم که او دارای ویژگی‌های ضروری برای خدمت به عنوان رئیس‌جمهور است و دونالد ترامپ چنین نیست. بنابراین ما از انتخاب او به عنوان رئیس جمهور حمایت می‌کنیم.»

در میان امضاکنندگان، ویلیام کوهن و چاک هیگل، وزیران دفاع سابق که به ترتیب در دولت‌های کلینتون و اوباما خدمت کرده‌اند، ویلیام وبستر، مدیر سابق سیا و اف‌بی‌آی در دولت‌های ریگان و بوش، و همچنین مایکل هیدن، مدیر سابق سیا و آژانس امنیت ملی در دوره‌های  بوش پسر و اوباما، از جمله دیگر افراد هستند

در این نامه آمده است: ما قاطعانه با انتخاب دونالد ترامپ مخالفیم. او به عنوان رئیس جمهور هرج و مرج روزانه را در دولت ترویج داد، دشمنان ما را ستود و متحدان ما را تضعیف کرد، ارتش را سیاسی کرد و کهنه سربازان ما را تحقیر کرد، منافع شخصی خود را بر منافع آمریکا ترجیح داد و به ارزش ها، دموکراسی و سند تأسیس این کشور خیانت کرد.

این افراد با اشاره به دخالت ترامپ در قیام ۶ ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره آمریکا، "مستعد بودن وی در برابر چاپلوسی و تحت تاثیر قرار گرفتن توسط رهبران مستبد مانند ولادیمیر پوتین و شی جین‌پینگ و ایجاد یک تیم آشفته تصمیم‌گیری امنیت ملی ترامپ را برای خدمت مجدد به عنوان رئیس جمهور یا در "هر دفتر مورد اعتماد عمومی" مناسب ندانسته‌اند.

مقامات سابق همچنین به حمایت هریس از ناتو و رژیم صهیونیستی و همچنین تعهد او به امضای بسته امنیتی مرزی دو حزبی که جمهوری‌خواهان آن را مسدود کردند و تعهد او برای انتصاب یک جمهوری‌خواه در دولتش به‌عنوان دلایلی برای تایید اشاره کردند.

چند تن از مقامات سابق ترامپ که نامه را امضا کرده‌اند عبارتند از مارک هاروی، دستیار ویژه سابق رئیس جمهور و الیزابت نویمان، دستیار سابق وزیر امنیت داخلی.

در هفته‌های اخیر، تعداد انگشت شماری از جمهوری‌خواهان از خطوط حزبی برای حمایت از هریس عبور کرده‌اند، از جمله باربارا کامستاک، نماینده سابق ویرجینیا. کامستاک در مصاحبه‌ای با سی ان ان تصمیم خود را توضیح داد و گفت: «بعد از ۶ ژانویه، پس از اینکه دونالد ترامپ به مدت چهار سال از قبول شکست در [انتخابات ۲۰۲۰] خودداری کرد و تهدیدهای او علیه دموکراسی، به نظر من مهم است که تغییر وضعیت ایجاد شود. 

سایر جمهوری خواهانی که از هریس حمایت کرده‌اند عبارتند از آلبرتو گونزالس، دادستان کل جمهوری‌خواه که در دولت دبلیو بوش خدمت می کرد، آدام کینزینگر نماینده سابق ایلینویز، و همچنین استفانی گریشام، دبیر مطبوعاتی سابق ترامپ و آنتونی اسکاراموچی، مدیر ارتباطات.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha