• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403062919143
  • خبرنگار : 50617

استاندار مازندران:

میزان بیکاری در مازندران از میانگین کشوری کمتر است

میزان بیکاری در مازندران از میانگین کشوری کمتر است

ایسنا/مازندران استاندار مازندران با اعلام اینکه مشارکت اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان از میانگین کشوری بالاتر بوده است، گفت: میزان بیکاری در مازندران از میانگین کشوری کمتر است.

یوسف نوری امروز در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش فرهنگی صاحب تمدن هستیم و این تمدن نمود خود را در حوزه‌های مختلف نشان داده است، گفت: ضعف‌هایی را در حوزه فرهنگی مشاهده می‌کنیم و حضور خرده فرهنگ‌ها و فرهنگ‌های دیگر نشان دهنده پرجاذبه بودن منطقه است.

استاندار مازندران با اعلام اینکه مشارکت اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان از میانگین کشوری بالاتر بوده است، تاکید کرد: میزان بیکاری در مازندران از میانگین کشوری کمتر است و همچنین درآمد خانوار روستایی ما از میانگین کشوری بیشتر است.

این مسئول با بیان ینکه مازندران مقصد میلیون‌ها گردشگر است، یادآور شد: یک جاده کامل و فرودگاه بین‌المللی مطلوب در مازندران وجود ندارد.

یوسف نوری با عنوان اینکه جاده‌های سه گانه ما کامل نیستند، بیان کرد: ۱۴۰ میلیارد تومان جهت تکمیل جاده‌های فیروزکوه، هراز و چالوس درنظر گرفته شده اما اعتبار مورد نیاز برای تکمیل جاده هراز ۷ هزار میلیارد تومان و سد هراز ۸ هزار میلیارد تومان است.

استاندار مازندران با بیان اینکه پس از انقلاب سدهای ما توانستند تنها ۱۰ درصد از آب‌های سطحی را مهار کنند، تصریح کرد: سد هراز به تنهایی پتانسیل مهار کردن ۱۰ درصد از آب‌های سطحی را دارد.

وی ادامه داد: برنامه توسعه دریامحور تدوین شد و در جلسه استانداران گیلان و گلستان مطرح خواهد شد.

نوری گفت: برنامه گردشگری به ۳ بسته گردشگری دریایی، گردشگری کشاورزی و گردشگری بین‌المللی تقسیم شده است و بیمارستانی با IPD قوی نداریم تا گردشگری درمانی به مازندران منتقل شود.

وی تصریح کرد: آینده پژوهی کشاورزی مبتنی بر فناوری‌های نوین است و باید اولویت‌ها را تامین کنیم.

استاندار مازندران اعلام کرد: شهرداران مکلف شدند تا برنامه و بسته اجرایی را برای شهرهای خود ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه رشد اقتصادی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده و هر دستگاه موظف به پاسخگویی است، بیان کرد: اگر برنامه راهبردی نداشته باشیم نتیجه‌ای نخواهیم گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha