• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403062919142
  • خبرنگار : 50653

پیشکسوت سپاهان مطرح کرد:

تغییرات مداوم در تیم زمان‌بر است/ سپاهان شادابی قبل را ندارد

تغییرات مداوم در تیم زمان‌بر است/ سپاهان شادابی قبل را ندارد

ایسنا/اصفهان پیشکسوت فوتبال اصفهان معتقد است: نمی‌توان به صورت مداوم بازیکن جا به جا کرد. به عقیده من بازیکنانی که ماندگاری بیشتری در تیم داشته باشند و در ساختار تیم قرار بگیرند، قطعا در طول زمانی که در کنار مربی باشند بیشتر پیشرفت خواهند کرد تا اینکه دنبال تغییرات بازیکن جدید باشیم، چرا که دوباره با تفکرات جدید روبرو شدن زمان می‌برد.

احمد باغبانباشی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تقابل سپاهان در دیدار نخست لیگ قهرمانان آسیا سطح دو، شروع خوب در اوایل بازی با الوحدات را سبب گل آن‌ها دانست و اظهارکرد: تیم الوحدات میدانست که می‌خواهد برای بازی با سپاهان چه روش مشخصی را اجرا کند. روش و ساختار این تیم در دفاع بسیار جمع و در ضد حمله‌ها تاثیر گذار بود. آن‌ها در طول بازی چهار موقعیت بسیار خوب داشتند، اما تیم سپاهان از شروع بازی تا پایان یکنواخت بازی کرد و هیچ تغییر تاکتیکی در تیم مشاهده نشد. برای تعویض‌ها در تیم فقط بازیکن فوروارد به بیرون و داخل تغییر می‌کرد. با با تغییرات انجام نشده در تاکتیک قطعا چند ساعت بیشتر هم بازی می‌کردند، دیگر توان گل زدن برای تیم سپاهان نبود چرا که تیم الواحدات اردنی تمام فضا را برای حمله سپاهان در نظر گرفته بود و اجازه بازسازی و ساختار حمله تیم سپاهان را نداد.

او با بیان اینکه تیم اردنی سپاهان را درست آنالیز کرده بود و شناخت کافی از تک تک مهره‌های سپاهان داشت، افزود: آن‌ها با آنالیز صحیح توانستند فضای سپاهان را محدود کنند و شانس گل‌زنی را از تیم بگیرند. همچنین با فشردگی در دفاع توانستند با از ضد حملات بسیار سریع به آن نقطه برسند و ضربه‌های خود را به سمت دروازه پیش ببرند. تیم سپاهان خوش شانس بود که به گل سوم نرسیدند و نیازمند بسیار خوب عملکرد کرد. 

این پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه ساختار دفاعی سپاهان به خصوص دفاع وسط با مشکلاتی مواجه است، ادامه داد: تیم سپاهان شادابی قبلی خود را در این بازی را نداشت. سپاهان ۴ بازی که در لیگ برتر انجام داده است با ۴ تیم متوسط روبه پایین بوده و بازی‌های سخت و تحت فشار آن‌ها هنوز بازی نشده است. 

باغبانباشی در خصوص اینکه هادی محمدی در اخراج از بازی سابقه دارد و در شرایط سخت نمی‌تواند خود را کنترل کند، تصریح کرد: در بازی‌های گذشته مشاهده کرده‌ایم این بازیکن به راحتی اخراج می‌شود و ذهنیت و تمرکز لازم را ندارد. بازیکنی که در این سطح باشد باید خود را کنترل کند. در واقع او از عصبانیت خود در در بازی با دو کارت زرد اخراج شد.

او با اشاره به اینکه چند نفر بازیکن خارجی که به تیم اضافه شدند هنوز هماهنگی لازم را در تیم پیدا نکرده‌اند، یادآور شد: آن‌ها هنوز در شرایط آرمانی مسابقه قرار نگرفته‌اند چرا که ژوزه مورایس آن‌ها را فقط برای ده دقیقه به بازی می‌فرستد تا کم کم آمادگی در ترکیب تیم را پیدا کنند و فقط حدود ۴۰درصد با این شرایط تیم آشنا شدند. باید فرصت دهیم که در شرایط هارمونی تیم قرار بگیرند تا از آن‌ها استفاده شود.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه اگر ساختار یک تیم مهم باشد یک مربی باید در طول ۵سال شالوده تیم را حفظ می‌کند، نمی‌تواند به صورت مداوم بازیکن جا به جا کند. معتقدم بازیکنانی که ماندگاری بیشتری در تیم داشته باشند و در ساختار تیم قرار بگیرند، قطعا در طول سال‌هایی که قرار است در کنار مربی باشد بیشتر پیشرفت خواهند کرد تا اینکه دنبال تغییرات بازیکن جدید باشد چرا که دوباره با تفکرات جدید روبرو شدن زمان می‌برد.

او در پایان خاطرنشان کرد: قطعا اگر تیمی نفراتی را بخواهد از دست بدهد زمان طولانی خواهد برد که بازیکنان جدید با تیم و تفکرات مربی هماهنگ شوند و این هماهنگی‌های دوباره به ضرر باشگاه و تیم است هرچه شالوده تیم نسبت به سال‌های قبل بیشتر باشد بازدهی بسیار خوبی را خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha