• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403062919063
  • خبرنگار : 50589

دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری مطرح کرد

لزوم ارائه طرحی جامع برای ساماندهی دستفروشان بازار تبریز

لزوم ارائه طرحی جامع برای ساماندهی دستفروشان بازار تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی می‌گوید ظهور دست فروشان یک پدیده اجتماعی است و ساماندهی آن‌ها در بازار تبریز نیازمند یک طرح جامع و کامل است.

سومین جلسه کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز در ساختمان شورا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه گزارش اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری منطقه ۲ در خصوص ردیف‌های بودجه‌ای مصوب سال ۱۴۰۳ مورد تحلیل و بررسی اعضای کمیسیون و کارشناسان قرار گرفت.

تملک پارک محله‌ای در سطح منطقه، احداث پارک۱۰۰هکتاری شهربانو در باغات الله، احداث کلینیک تولید گل و گیاه ( بلوار فتح یاغچیان)، احداث بازارچه محلی در سطح منطقه، بازچرخانی آب و استفاده از پساب‌ها، خرید تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز آتش‌نشانی و مقابله با بحران و حوادث غیرمترقبه (با درخواست سازمان آتش نشانی)، مطالعه و احداث سالن مدیریت بحران در شهرک امن و ایجاد زیرساخت‌های لازم محور اصلی این بخش از جلسه بود.

احد صادقی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در این خصوص گفت: با توجه به سپری‌شدن شش ماهه اول سال با بررسی گزارش اقدامات مناطق شهرداری درصد عملکرد ردیف‌های بودجه‌ای مهم حوزه محیط زیست و خدمات شهری را پیگیری می کنیم.

او ادامه داد: گاهاً شاهد پایین بودن درصد عملکرد بودجه‌ای ردیف‌های مهم حوزه محیط زیست و خدمات شهری هستیم، این موارد مربوطه را با حساسیت بیشتری بررسی خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه بررسی گزارش اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری منطقه یک در خصوص ردیف‌های بودجه‌ای مصوب سال۱۴۰۳ مورد بررسی قرار گرفت.

محورهای اصلی این دستور جلسه بررسی موارد مربوط به، احداث پارک محلی در کوچه حسن جنب پارک حیدربابا، تملک و احداث توسعه پارک در ورودی کلانترباغی فاز۳، تکمیل تملک جهت احداث پارک کوتاه قامتان، توسعه و احداث فضای سبز۵۰ هکتاری عون ابن علی، احداث باغ چلبی (کوی حسن خیابان هفت تیر)، احداث پارک موضوعی ورزشی در جنب پارک حیدربابا واقع در کوی حسن، احداث مخزن آبرسانی۱۰۰۰متر مکعبی روبروی باغالارباغی، خرید خودروی جمع آوری مکانیزه زباله، تکمیل احداث و تجهیز ایستگاه آتش‌نشانی در محل پارک پروین اعتصامی کوی ولیعصر بودند.

احد صادقی با اشاره به ساخت و سازغیرمجاز در حوالی کلانتر باغی گفت: یک از شهروندان با دریافت پروانه ساختمانی به زمینی به مساحت ۵۰ متر مربع شروع به ساخت کرده که گفته می‌شود موقع ساخت ۷۰ متر از زمین‌های شهرداری را نیز تصرف کرده است.

او ادامه داد: شهرداری منطقه این مورد را بررسی و نتیجه را به کمیسیون اعلام کند.

صادقی، در رابطه با مسائل مربوط به پارک حیدربابا گفت: با توجه به گزارش مدیران منطقه مبنی بر دارا بودن ماده ۵ این محل، گزارشی از فرآیند تغییر کاربری این مکان به زودی به شورا ارائه شود.

رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در ادامه با اشاره به مسیر گشایی خیابان دو کمال گفت: خواست کمیسیون حفظ ماهیت گردشگری محور دوکمال است.

بررسی گزارش شهرداری تبریز در خصوص تملک و آماده‌سازی محل ساماندهی دستفروشان محدوده بازار دیگر بخش این جلسه بود.

روح الله رشیدی، دبیر کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در این خصوص گفت: این یک مقوله مهم است که به عنوان یک پدیده اجتماعی شناخته می‌شود. معتقدم باید طرحی جامع و کامل درباره ساماندهی دستفروشان عرضه شود و شهرداری نیز مطابق آن طرح عمل کند.

به گزارش ایسنا، صادقی نیز در این رابطه عنوان کرد: با توجه به تجارب و سوابق قبلی در این حوزه، ساماندهی انجام شده دستفروشان مطابق آخرین طرح ساماندهی دستفروشان تا حدودی موفق بوده است. در این طرح مبلغی از طرف دستفروشان تقبل می‌شد که توسط پیمانکار به رفع و رجوع مسائل خود دست فروشان اختصاص می‌یافتد.

او ادامه داد: جلسه‌ای با حضور شهرداری، هیات امنای بازار، پلیس و فرماندار تشکیل شود و طرح ارائه شده بررسی و تصمیم گیری انجام شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha