• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062919055
  • خبرنگار : 50532

فرماندار آستارا:

آموزش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان در اولویت آموزش و پرورش قرار گیرد

آموزش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان در اولویت آموزش و پرورش قرار گیرد

ایسنا/گیلان فرماندار آستارا گفت: آموزش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان موضوع بسیار مهمی است که باید در اولویت آموزش و پرورش در مدارس قرار گیرد.

محمد رضا شهاب زاده امروز پنجشنبه، ۲۹ شهریورماه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مرزی بندر آستارا با بیان اینکه اگر سواد رسانه‌ای در بین دانش آموزان ارتقا یابد از بسیاری ناهنجاری‌ها و آسیب‌ها پیشگیری می‌کند، اظهار کرد: علت برخی از مشکلات فرهنگی و اجتماعی که در جامعه دچار آن می شویم، ناشی از بی توجهی به ارتقای سواد رسانه و نحوه استفاده درست از فضای مجازی است.

آموزش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان در اولویت آموزش و پرورش قرار گیرد

وی با اشاره به اینکه باید برای برگزاری دوره‌های سواد رسانه‌ای همه همت کنند، تاکید کرد: حضور دانش‌آموزان و نسل جدید در فضای مجازی باید با راهنمایی و آموزش موضوعات و مسائل مرتبط با این فضا باشد تا آنها از خطرات موجود در فضای مجازی آگاه شوند.

فرماندار آستارا اهمیت آموزش و پرورش در جامعه را یادآور شد و عنوان کرد: افزایش کیفیت آموزشی و توجه ویژه به مسائل دینی، انقلابی و اجتماعی در آموزش و پرورش بسیار مهم است.

آموزش سواد رسانه‌ای دانش‌آموزان در اولویت آموزش و پرورش قرار گیرد

وی با تاکید بر اینکه دشمن با قدرت تمام ذهن دانش آموزان ما را هدف قرار داده است، افزود: دشمنان ایران اسلامی سعی دارند دانش آموزان و جوانان کشور را از مساجد، فضاهای فرهنگی و دفاع مقدس دور کنند.

شهاب زاده بر ضرورت استفاده از ظرفیت اتحادیه انجمن‌های اسلامی و همچنین بسیج دانش‌آموزی تاکید کرد و گفت: امروز دشمن همه توان خود را برای رسیدن به اهداف خود از طریق مدارس و دانش آموزان به کار گرفته و از این رو حساسیت و هوشیاری مدیران و معلمان در این رابطه یک اولویت لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: تقارن سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس حامل پیام‌های مهمی برای دانش‌آموزان و آموزگاران است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار آستارا ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس، اضافه کرد: شهدا در راه ایران قوی حرکت کردند و ما نیز باید ادامه دهنده راه آنها باشیم.

به گزارش ایسنا، شهرستان مرزی آستارا با ۹۷ هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان قرار دارد و ۱۷ هزار و ۴۷۹ نفر دانش‌آموز در ۱۵۰ باب مدرسه دولتی و غیردولتی آستارا با نزدیک به یک هزار و ۲۰۰ معلم مشغول به تحصیل هستند. از تعداد ۱۷ هزار و ۴۷۹ دانش آموز آستارایی ۴۰۰۰ دانش آموز در مدارس غیر دولتی این شهرستان تحصیل می کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha