• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 1403062919044
  • خبرنگار : 71263

بازگشت «ایکس» به برزیل با یک به‌روزرسانی

بازگشت «ایکس» به برزیل با یک به‌روزرسانی

شبکه اجتماعی «ایکس» (توییتر سابق) با یک به‌روزرسانی برای شبکه ارتباطی خود که حکم فیلتر دادگاه عالی برزیل را دور زد، روز چهارشنبه برای بسیاری از کاربران در این کشور دسترس پذیر شد.

به گزارش ایسنا، الکساندر دو مورائس، قاضی دادگاه عالی برزیل، به فراهم کنندگان خدمات تلفن همراه و اینترنت این کشور دستور داده است دسترسی کاربران به «ایکس» را فیلتر کنند.

با این حال کاربران برزیلی روز چهارشنبه به «ایکس» دسترسی پیدا کردند و برخی، آن را مانوری از سوی ایلان ماسک برای خودنمایی در برابر قانون خواندند. اما «ایکس»  بعدا اعلام کرد سوئیچ در خدمات دهندگان شبکه، به «احیای سهوی و موقت سرویس» برای کاربران برزیلی منجر شده است.

تیم امور جهانی «ایکس» در پستی در این پلتفرم شبکه اجتماعی اعلام کرد: این سوئیچ، به دلیل تعطیلی، پیش آمد زیرا به معنای آن است که زیرساختهای خاصی برای سایر بخشهای آمریکای لاتین، دیگر قابل دسترس نیست و اضافه کرد: دسترسی برزیلی ها به این پلتفرم احتمالا به زودی دوباره مسدود خواهد شد.

«انجمن ارائه دهندگان اینترنت و مخابرات برزیل» (Abrint) توضیح داد که به‌روزرسانی «ایکس»، برخی از کاربران برزیلی را از طریق سرویسهای ابری شخص ثالث در خارج از کشور هدایت کرده است و به آنها اجازه می دهد حتی بدون استفاده از فیلترشکن، به این پلتفرم دسترسی داشته باشند.

رگولاتور مخابرات برزیل (آناتل) در تلاش است تا به ارائه‌دهندگان شبکه تحویل محتوا و شرکت‌های مخابراتی اطلاع دهد دوباره دسترسی به «ایکس» را در برزیل مسدود کنند. اما یک منبع آگاه اظهار کرد: مشخص نیست چه مدت طول می‌کشد تا ارائه‌دهندگان خدمات به این دستور عمل کنند.

بر اساس گزارش رویترز، باسیلیو پرز، یکی از اعضای هیئت مدیره Abrint، گفت: هر دستور تجدید نظر شده از طرف آناتل که مسئول اجرای حکم دادگاه است، باید با دقت بیان شود. مسدود کردن دسترسی ابری پیچیده است و ممکن است سازمانهای دولتی و ارائه دهندگان خدمات مالی را دچار مشکل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha