• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403062918987
  • خبرنگار : 50136

سرپرست صمت استان:

آذربایجان‌غربی ظرفیت تبدیل شدن به هاب تجاری خاورمیانه را دارد

آذربایجان‌غربی ظرفیت تبدیل شدن به هاب تجاری خاورمیانه را دارد

ایسنا/آذربایجان غربی سرپرست صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: بهبود فضای کسب و کار و تکریم تولیدکنندگان در استان در دستور کار قرار گیرد.

صابر پرنیان ۲۹ شهریورماه در همایش بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن که در سالن اجتماعات اداره برق ارومیه برگزار شد، با اشاره به وجود مشکلات امر تولید افزود: تولیدکنندگان در کشور از اخذ مجوز، تهیه زمین، تامین مواد اولیه، تامین ارز و صادرات باید از هفت خوان رد شود و که جای تاسف دارد. 

وی تاکید کرد: برای جهش تولید باید مقدمات لازم مهیا شود اما بخاطر بروکراسی طولانی، تولیدکننده و سرمایه‌گذار دلسرد می‌شود. 

سرپرست صمت استان با بیان اینکه آذربایجان‌غربی باید به سمت تجاری و صنعتی‌شدن حرکت کند، گفت: استان این ظرفیت را دارد که به هاب تجاری خاورمیانه تبدیل شود چرا که آذربایجان‌غربی سرزمین فرصتهاست. 

پرنیان بر لزوم حمایت از بخش خصوصی تاکید کرد و گفت: تولید را باید به سمت صادرات محور و تولید ثروت ببریم که بدون حل مشکلات این امکان وجود ندارد.

سرپرست صمت استان با ابراز تاسف از اینکه ۶۵ درصد منابع مالی در پایتخت انجام می‌شود که این امر مانع توسعه در استان‌ها می‌شود، تصریح کرد: لازم است اختیارات به استانها تفویض شود. 

سنگ‌اندازی در مسیر تولید خیانت به کشور است

وی با تاکید بر اینکه برای بهبود حال جامعه باید حال تولید خوب شود، افزود: تغییر نگاه و حرکت باید به سمت تولید باشد، سنگ‌اندازی در مسیر تولید خیانت به کشور است.

آذربایجان‌غربی ظرفیت تبدیل شدن به هاپ تجاری خاورمیانه را دارد

صمد جعفرلو، رئیس خانه صنعت و معدن استان نیز در این مراسم، برگزاری یکشنبه‌های تولید را موثر در حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی دانست و افزود: بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی باعث ایجاد انگیزه و اعتماد در جامعه صنعت و معدن شده است. 

وی با بیان اینکه خانه صنعت و معدن پیگیر مشکلات صنعتگران و معدنکاران است، گفت: آذربایجان‌غربی در صنعت و معدن به سمت رشد و توسعه حرکت می کند که امید است دولت چهاردهم پیشبرد اهداف توسعه‌ای استانها را سرلوحه کار خود قرار دهد تا مسیر رشد در استانها هموارتر شود. 

جعفرلو با بیان اینکه توزیع عادلانه ثروت در آذربایجان‌غربی به درستی انجام نشده و این استان در بسیاری از شاخص‌ها عقب مانده است، با اشاره به مشکلات بخش صنعت و معدن استان افزود: ضعف در زیرساخت‌هایی همچون برق، آب و گاز در شهرک‌های صنعتی، عدم حمایت مالی بانکها از تولیدکنندگان، وجود قوانین دست و پاگیر و بروکراسی طولانی اداری، عدم بهره‌مندی از ظرفیت مرزهای مشترک با کشورهای همسایه از جمله عراق در توسعه صادرات از جمله معضلات و مشکلات بخش صنعت و معدن استان است. 

رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجان‌غربی در ادامه با بیان اینکه صادرات به اقلیم کردستان مورد توجه ویژه قرار گیرد، گفت: عدم حمایت تامین اجتماعی و نبود مشوق‌ها در ایجاد اشتغال از دیگر معضلات است که لازم است مورد توجه قرار گیرد. 

وی ادامه داد: بسیاری از صادرکنندگان در پیچ و خم بازگشت ارز گرفتارند که باید تمهیداتی اندیشیده شود. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha