• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062918925
  • خبرنگار : 30147

معاون فرماندار:

تاکنون فقط ۱۵ درصد ادارات کوهسرخ مناسب‌سازی شده‌اند

تاکنون فقط ۱۵ درصد ادارات کوهسرخ مناسب‌سازی شده‌اند

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرماندار کوهسرخ گفت: بر اساس اعلام اداره بهزیستی کوهسرخ تاکنون فقط ۱۵ درصد ادارات شهرستان مناسب‌سازی شده‌اند.

رضا داروغه در گفت و گو با ایسنا با تأکید بر اینکه مناسب‌سازی ادارات و دستگاه‌های اداری و اجرایی کوهسرخ باید در اولویت باشد، افزود: همه مسئولین و رؤسای ادارات باید به عنوان یک وظیفه و تکلیف مهم نسبت به این موضوع دغدغه‌مند باشند.

وی خاطرنشان کرد: از گذشته تاکنون معنای مناسب‌سازی به صرف ایجاد دسترسی پذیری ویژه سالمندان ابعاد گسترده‌تری یافته و امروز دسترسی پذیری سهل، آسان و مناسب‌سازی گروه‌های دیگری را همچون افراد کم توان و ناتوان با تعابیر دیگری همچون شهر هوشمند در بر می‌گیرد.

معاون فرماندار کوهسرخ در خصوص کارکرد مهم دسترسی پذیری در سطح جامعه افزود: بسیاری از افراد کم توان که به صورت موقت دارای شرایط درمانی و پزشکی هستند نیز نیازمند بهره‌گیری از خدمات مناسب‌سازی جامعه هستند.

وی تأکید کرد: باور داریم دسترسی پذیری حلقه مفقوده و کلید طلایی توانمندسازی است پس همه باید برای ایجاد توانمندسازی در جامعه به‌صورت جدی گام برداریم.

داروغه وضعیت موجود در مناسب‌سازی ادارات را مناسب ندانست و تصریح کرد: فضاهای شهری باید به گونه‌ای مناسب‌سازی شوند که امکان دسترسی برای تمامی افراد جامعه به خصوص معلولان مهیا باشد.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود قانون حمایت از معلولان به درستی در شهرستان اجرایی شود، گفت: مشکلات مناسب‌سازی محیط طی سال‌های متمادی ایجاد شده اما بسیاری از این مشکلات با هزینه‌های اندک برطرف می‌شود.

معاون فرماندار کوهسرخ مزایای مناسب‌سازی محیط را فقط محدود به معلولان ندانسته و گفت: سالمندان، کودکان، زنان باردار و جانبازان هم نیازهای خاصی همانند معلولان دارند که عدم مناسب‌سازی ممکن است موجب منزوی شدن این افراد و دور ماندن آنها از جامعه شود.

معاون فرماندار کوهسرخ سه فاکتور سطح شیب‌دار، درب‌های اتوماتیک و سرویس‌های بهداشتی مناسب معلولین را اصلی‌ترین موارد از میان ۳۰ فاکتور برای مناسب‌سازی محیط اعلام کرده و اظهار کرد: برخی ساختمان‌ها در شهرستان هستند که معلولان نمی‌توانند برای انجام کاری به تنهایی وارد آنها شوند.

وی حل مشکلات جامعه معلولان را ضامن اجرایی شدن قانون جامع حمایت از آنها دانسته و گفت: عدم مناسب‌سازی محیط یکی از مهمترین مشکلات معلولان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha