• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: ایران در جهان
  • کد خبر: 1403062918917
  • خبرنگار : 90057

ادعای تل‌آویو درباره بازداشت یک اسرائیلی به ظن ارتباط با ایران

ادعای تل‌آویو درباره بازداشت یک اسرائیلی به ظن ارتباط با ایران
تاجر اسرائیلی دستگیر شده

منابع عبری مدعی شدند یک تاجر اسرائیلی ساکن ترکیه به ظن ارتباط با ایران و برنامه‌ریزی برای ترور نتانیاهو و چند مقام دیگر صهیونیست بازداشت شده است.

به گزارش ایسنا، سایت خبری والا مدعی شده که این تاجر اسرائیلی قصد ترور بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، وزیر جنگ، رئیس شین‌بت و سایر مقامات صهیونیست را داشته، این فرد پس از ورود غیرقانونی از طریق ترکیه دو بار به ایران سفر کرده است.

این سایت عبری به نقل از شین‌بت و پلیس رژیم صهیونیستی مدعی است که  اوت گذشته، یک شهروند اسرائیلی را که با سازمان‌های اطلاعاتی ایران ارتباط برقرار کرده بود دستگیر کرده است. شین بت و پلیس اسرائیل در بیانیه مشترکی مدعی شدند که مظنون دو بار به صورت قاچاق وارد ایران شده و مبلغی را برای انجام ماموریت از طرف تهران دریافت کرده است.

تایمز اسرائیل نوشت: مظنون ۷۳ ساله روز پنجشنبه تحت پیگرد قانونی قرار گرفت و پس از آن شین بت جزئیات تحقیقات را فاش کرد.

ادعای تل‌آویو درباره بازداشت یک اسرائیلی به ظن ارتباط با ایران

شین‌بت و پلیس مدعی شده‌اند: او تاجری است که مدت‌های طولانی در ترکیه زندگی کرده و در آنجا روابط تجاری و اجتماعی با اتباع ترک و ایرانی داشته است. در آوریل امسال، او با میانجیگری دو نفر از ترکیه - به نام‌های آندری فاروق اصلان و جنید اصلان - موافقت کرد تا با یک تاجر ثروتمند ساکن ایران به نام ادی ملاقات کند تا در مورد فعالیت‌های تجاری گفتگو کند. او سپس به شهری در نزدیکی سوریه سفر کرده و با دو نماینده اعزامی این تاجر ایرانی دیدار کرده است.

در این ادعا نامه آمده است: در شهر مظنون اسرائیلی و یک ایرانی تماس تلفنی برقرار کردند. او در ماه مه مظنون به ترکیه بازگشته تا با آندری، جنید و دو نماینده ادی ملاقات کند. به گفته آژانس امنیتی ترکیه، پس از اینکه ظاهراً تاجر ایرانی دوباره نتوانست ایران را ترک کند، این اسرائیلی از طریق یک گذرگاه زمینی در نزدیکی شهر وان در شرق ترکیه قاچاقی وارد ایران شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha