• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403062918911
  • خبرنگار : 50528

نماینده سابق مجلس:

استاندار جدید اصفهان بومی و به‌دور از سیاسی‌کاری باشد

استاندار جدید اصفهان بومی و به‌دور از سیاسی‌کاری باشد

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اصفهان شهری مدیرپرور برای کل کشور بوده است، گفت: انتخاب استاندار غیربومی کم‌لطفی بزرگی است، چرا که نیروهای متخصص، توانمند و کارآزموده در اصفهان کم نیستند.

سید جواد ابطحی  درباره ملاک‌ها و معیارهای انتخاب استاندار جدید اصفهان از سوی دولت چهاردهم، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه یکی از موارد و مقاماتی که در وصیتنامه الهی_سیاسی امام به آن اشاره و نسبت به دقت در انتخاب آن سفارش شده، استاندار است، اظهار کرد: استاندار عالی‌ترین مقام اجرایی دولت و نماد حاکمیت در استان است و همین جایگاه به خودی خود این سمت را متمایز و مهم می‌کند که نیاز به ویژگی‌های سلبی و ایجابی خاصی دارد؛ از سوی دیگر اصفهان یکی از استان‌های قائمه انقلاب است که بی‌توجهی به آن ضرر به کل کشور خواهد زد و بالعکس توجه به آن باعث رشد و پیشرفت کل کشور خواهد شد.

وی افزود: وظیفه انتخاب استاندار بر عهده وزیر کشور است که باید اشراف کامل به شرایط استان داشته باشد و در این زمینه مشورت با نمایندگان سابق و فعلی استان،  استانداران قبلی و حوزه‌های علمیه و علما که محل رجوع مردم هستند، مفید خواهد بود.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه اصفهان افراد بومی باسواد، متخصص، کارآزموده و توانمند بسیاری دارد و شهری مدیرپرور برای کل کشور است، تصریح کرد: با این وجود انتخاب فرد غیربومی برای این جایگاه کم‌لطفی بزرگی است و تجربه هم ثابت کرده افراد غیربومی علی‌رغم خلوص و علاقه به اصفهان، توانمندی چندانی نداشته‌اند. در عین حال هر شخص باسواد اصفهانی هم نمی‌تواند سکاندار استانداری باشد، بلکه اصفهان نیاز به مدیری کارآزموده دارد که امتحان خود را پس داده باشد. 

ابطحی ادامه داد: استاندار باید از بدنه وزارت کشور باشد و در بخش‌های مختلف آن کار کرده باشد، در غیر این‌صورت تا زمان آشنایی او با ساختار وزارتخانه سپری شود، عمر دولت هم تمام شده است، همچنین باید مورد مقبولیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جامعه اصفهانی قرار گیرد به این معنا که جریان‌های سیاسی شهر، علما و نمایندگان فرد را بپذیرند.

وی با اشاره به اینکه استاندار اصفهان نباید شخصی سیاست‌زده باشد، گفت: سیاست‌زدگی نه تنها کمکی به حل مشکلات اصفهان نمی‌کند، بلکه مسائل استان را بغرنج و پیچیده‌تر خواهد کرد، لذا مدیر استان باید شخصیتی به‌دور از سیاسی‌کاری‌ باشد و پیدا کردن چنین شخصی از میان نیروها و مدیران اصفهانی کار دشواری نیست.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha