• پنجشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403062918876
  • خبرنگار : 90057

زلنسکی نشست با رهبران آمریکای لاتین را لغو کرد

زلنسکی نشست با رهبران آمریکای لاتین را لغو کرد

روزنامه برزیلی گزارش داد که دولت اوکراین دیدار برنامه‌ریزی شده بین ولادیمیر زلنسکی و رهبران آمریکای لاتین را به دلیل ترس از تبدیل شدن به یک فاجعه روابط عمومی لغو کرده است.

به گزارش ایسنا، روزنامه برزیلی Folha de S.Paulo  نوشت: تعداد کمی از رهبران تایید کرده بودند که در این رویداد شرکت خواهند کرد. کی‌یف در ابتدا قصد داشت این مذاکرات را در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار کند.

براساس این گزارش، ایده پشت این نشست نشان دادن حمایت نمادین از کی‌یف در درگیری با مسکو بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات اوکراینی گفته‌اند که ارائه آنچه که آن‌ها «اطلاعات مرتبط و قابل اعتماد» در مورد جنگ می‌خوانند، «سکوی مناسبی» برای زلنسکی است.

کی‌یف همچنین می‌خواست از به اصطلاح «فرمول صلح» زلنسکی حمایت کند - مجموعه‌ای از خواسته‌های مطرح شده توسط اوکراین به عنوان پیش‌شرط برای مذاکرات بالقوه صلح. مسکو این درخواست ها را رد کرده و آنها را غیرقابل قبول خوانده است.

این روزنامه گزارش داد که کی‌یف پس از اینکه تنها «تأییدات کمی برای حضور» دریافت کرد، مجبور شد برنامه‌های خود را کنار بگذارد و افزود که دولت اوکراین تصمیم گرفت «از وضعیتی که احتمالاً به عنوان عدم حمایت تعبیر می‌شود اجتناب کند.»

به جز رئیس جمهور گواتمالا،  برناردو آروالو، تعداد تاییدیه ها یا نامی از رهبرانی که گفته‌اند در این نشست شرکت خواهند کرد، ارائه نشده است.

اوکراین از زمان آغاز درگیری مسلحانه با روسیه در فوریه ۲۰۲۲ حمایت ثابتی از غرب دریافت کرده است، اما نتوانسته حمایت زیادی در سایر نقاط جهان به دست آورد. بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی، از جمله چین، هند و برزیل، بی طرفی را انتخاب کردند و خواستار حل و فصل دیپلماتیک شدند. اخیرا، کلودیا شینبام، رئیس جمهور منتخب مکزیک، به خبرنگاران گفت که سیاست عدم مداخله در صحنه جهانی را دنبال خواهد کرد و برنامه‌ای برای سفر دولتی به اوکراین ندارد.

هفته گذشته، زلنسکی نقشه راه شش ماده‌ای پیشنهادی چین و برزیل را رد کرد. لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل در پاسخ گفت که اجازه نخواهد داد کشورش به درگیری کشیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha