• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۲۱:۲۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1403062818780
  • خبرنگار : 50300

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان:

دستاوردهای جهاددانشگاهی، ارزش‌آفرینی از دانش و پژوهش است

دستاوردهای جهاددانشگاهی، ارزش‌آفرینی از دانش و پژوهش است

ایسنا/خوزستان رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: جهاد دانشگاهی خوزستان، در لبه فناوری است و شاهد اقدامات مهمی از جمله طراحی و تولید مته‌های حفاری و اقدامات مهم در حوزه شیمی و برق بودیم. این دستاوردها، ارزش‌آفرینی از دانش و پژوهش است.

مهرداد نیکو امروز، ۲۸ شهریور در بازدید از مرکز جراحی محدود و درمان ناباروری جهاد دانشگاهی خوزستان که به مناسبت سالروز تشکیل جهاددانشگاهی خوزستان انجام شد، اظهار کرد: در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی هم خدمات‌درمانی عمومی و هم تخصصی از جمله جراحی محدود و درمان پیشرفته ناباروری ارائه می‌شود. طی فعالیت ۲۰ ساله این مرکز همواره شاهد پویا بودن آن بوده‌ایم و یکی از پروژه‌های مهم برای سازمان برنامه بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های مهم جهاد دانشگاهی خوزستان، ادامه داد: جهاد دانشگاهی خوزستان، در لبه فناوری است و شاهد اقدامات مهمی از جمله طراحی و تولید مته‌های حفاری و اقدامات مهم در حوزه شیمی و برق بودیم. این دستاوردها، ارزش‌آفرینی از دانش و پژوهش است.

جهاد دانشگاهی دارای بسترهای ایجاد توسعه است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با اشاره به اهمیت جهاد دانشگاهی برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، گفت: یکی از ‌ماموریت‌های سازمان برنامه، توسعه است و برای توسعه، ابزار و زیرساخت نیاز است. جهاد دانشگاهی مطمئنا دارای بسترهای ایجاد توسعه است.

نیکو  با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فناوری و... مسئولیت اجتماعی دارد، عنوان کرد: ۹۵ درصد بودجه جهاد دانشگاهی خودگردان و تنها ۵ درصد دولتی است؛ هنر اصلی سازگاری میان مسئولیت اجتماعی و وضعیت مالی است.

دستاوردهای جهاددانشگاهی، ارزش‌آفرینی از دانش و پژوهش است

جهاد دانشگاهی دانشگاه نسل چهارم است

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: جهاد دانشگاهی به نوعی دانشگاه نسل چهارم است. هر حرکت جهادی به معنای ورود به حوزه‌های جدید است. جهاد، به معنای ورود به حوزه‌های پر ریسک است چراکه مجموعه ریسک‌پذیری است.

وی با تاکید بر اعتماد به جهاد دانشگاهی بیان کرد: اعتماد سیستم به جهاد دانشگاهی بسیار مهم است و از این رو، مهمترین نظرسنجی‌های ریاست جمهوری و... توسط جهاد دانشگاهی انجام می‌شود. قابلیت علمی و کارشناسی جهاددانشگاهی باعث ایجاد این اعتماد شده است. همچنین در شرایطی که حساسیت وجود دارد گزینه اول برای انجام نظرسنجی، جهاد دانشگاهی است که نمونه آن را در برگزاری آزمون‌های استخدامی دیده‌ایم.

زنجیره ارزش جهاد کامل است

نیکو با بیان اینکه زنجیره ارزش جهاد کامل است، افزود: یکی از چالش‌های کنونی، بحث‌های مدیریتی است. مدیریت، کاری ساختاری است و از دانش مدیریتی جهاد دانشگاهی می‌توان در بررسی وضعیت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه سه شورای برنامه‌ریزی، تامین و تحول اداری داریم، عنوان کرد: شورای برنامه‌ریزی به صورت منظم اجرا می‌شود و دستور کار آن مشخص است. شورای تامین نیز مسایل امنیتی را بررسی می‌کند اما در خصوص شورای تحول اداری می‌توان با کمک جهاد دانشگاهی و ارتقای وضعیت مدیریتی استان، شورای موثری تشکیل داد. عموما تغییر ساختار مدیریتی کار سختی است اما تغییر افراد راحت‌تر است. بنابراین به دنبال این هستیم که با مسایل مدیریتی عمقی‌تر برخورد کنیم.

دستاوردهای جهاددانشگاهی، ارزش‌آفرینی از دانش و پژوهش است

اعتقاد به جهاد علمی و علم جهادی در سازمان جهاد دانشگاهی

حسن محمدی مجد رییس جهاد دانشگاهی خوزستان نیز در این بازدید اظهار کرد: ما در سازمان جهاد دانشگاهی معتقد به جهاد علمی و علم جهادی هستیم. در جهاد دانشگاهی مساله غیر ممکن و ناممکن وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ظرفیت‌های این سازمان، ادامه داد: در حوزه پژوهشی، مراکز متفاوتی وجود دارد که تاکنون فعالیت‌های شاخصی انجام داده‌اند. به عنوان نمونه، مرکز تخصصی خدمات فنی و مهندسی، تاکنون دانش فنی حدود ۸ هزار قلم کالا را تدوین و همچنین ۱۵ هزار مورد بازرسی انجام داده است و دو قرارداد فعال نیز به منظور بازرسی از کالاهای  صنعتی وجود دارد.

بومی‌سازی چندین تجهیز مهم تحریمی در حوزه برق

رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان عنوان کرد: همچنین مرکز خدمات تخصصی شیمی، تاکنون توانسته چندین نوع مواد شیمی مورد نیاز  را بومی‌سازی کند. همچنین در گروه برق چندین تجهیز مهم تحریمی بومی‌سازی شده‌اند.

محمدی مجد با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: در حوزه آموزش، آموزش‌های کوتاه‌مدت در سه مرکز آموزشی ارائه می‌شود و آموزش‌های بلندمدت ‌آکادمیک نیز توسط موسسه آموزش عالی با تحصیل سه هزار دانشجو در ۳۱ رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌شوند. مقدمات ارتقای موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی به دانشگاه با عنوان دانشگاه علم و فناوری، در حال فراهم‌آوری است که در صورت اجرا، به عنوان اولین دانشگاه غیرانتفاعی استان فعالیت خود را ادامه خواهد داد.

دستاوردهای جهاددانشگاهی، ارزش‌آفرینی از دانش و پژوهش است

حمایت از استارت‌آپ‌های سلامت

وی با اشاره به فعالیت‌های مرکز رشد عنوان کرد: مرکز رشد فناوری‌های نوین سلامت در حال فعالیت است این مرکز از استارت‌آپ‌های سلامت حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: خبرگزاری ایسنا خوزستان، به عنوان یک رسانه مهم امیدآفرین در استان، معمولا جزو سه خبرگزاری اول استانی در کشور است. همچنین خبرگزاری ایکنا به فعالیت‌های حوزه علوم اسلامی و قرآنی می‌پردازد.

رییس سازمان جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: مرکز افکارسنجی ایسپا، تاکنون فعالیت‌های بزرگی انجام داده است. افکارسنجی در انتخابات، اربعین و... نتایج با دقت بالایی پیش‌بینی شد.

محمدی مجد ادامه داد: با توجه به شبکه گسترده فناورانه جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف در تمام کشور، تمام ظرفیت‌ها و توان علمی و فنی سازمان جهاد دانشگاهی در خدمت پیشرفت استان و کشور و آماده انجام ماموریت‌های بزرگ است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha