• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403062818720
  • منبع : نمایندگی مازندران

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران خبر داد

آزادسازی ۴۴۰ مترمربع حریم و بستر رودخانه با تخریب اسکله هتل مروارید نور

آزادسازی ۴۴۰ مترمربع حریم و بستر رودخانه با تخریب اسکله هتل مروارید نور

ایسنا/مازندران مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: اسکله غیرمجاز متعلق به هتل مروارید ایزدشهر در شهرستان نور که حدود دو دهه در حریم رودخانه هاشم‌رود و محدوده ساحل و دریا قرار داشت، با پیگیری اداره امور منابع آب شهرستان نور و بنا به حکم دستگاه قضایی تخریب و ۴۴۰ مترمربع زمین عرصه حریم و بستر رودخانه آزادسازی شد.

حیدر داوودیان امروز (۲۸ شهریور ماه) در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار کرد: این سازه اواخر دهه ۷۰ از سوی سرمایه‌گذار به‌صورت غیرمجاز ساخته شد و قرار بود در سال‌های گذشته، طبق احکام صادره قضایی تخریب شود که پس از پیگیری‌های مستمر این حکم ۲۶ شهریور ماه با همراهی دستگاه قضا و نیروی انتظامی اجرا شد.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت حفاظت از رودخانه‌ها، اجرای این حکم اهمیت بسیار زیادی داشت که پس از پیگیری‌های متعدد اجرا شد.

آزادسازی ۴۴۰ مترمربع حریم و بستر رودخانه با تخریب اسکله هتل مروارید نور

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران اظهار کرد: برابر تبصره ۴ ماده ۲ قانون توزیع عادلانه آب وزارت نیرو، ایجاد هرگونه اعیانی در حریم و بستر رودخانه‌ها و دریا خلاف قانون است. بنابراین برابر قانون باید با متصرفان به انفال با همراهی مسئولان دستگاه‌های اجرایی مرتبط و همراهی دستگاه قضایی برخورد شود.

داوودیان با اشاره به همکاری دستگاه قضا در برخورد با متخلفان و بازپس‌گیری زمین‌های تصرف‌شده، بیان کرد: همکاران ما برای حفظ بستر و حریم رودخانه‌ها در مقابل سودجویان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد و با متخلفان قاطعانه طبق قانون برخورد می‌شود.

آزادسازی ۴۴۰ مترمربع حریم و بستر رودخانه با تخریب اسکله هتل مروارید نور

وی افزود: از همه شهروندان و مسافران درخواست داریم در صورت مشاهده تخلفاتی از قبیل برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها و سواحل یا تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها موضوع را به شماره ۱۸۲۱ یا سامانه پیامکی اطلاع دهند تا برای پیگیری اقدام شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای مازندران، ۱۲۰ رودخانه اصلی و فرعی به طول ۷۰۰۰ کیلومتر در مازندران وجود دارد که دست‌ کم ۲۰ رودخانه از این تعداد رودخانه‌های بزرگ و اصلی هستند. تلار، تجن، بابل‌رود، چشمه‌کیله، سردآبررود، چالوس، نکارود و هراز از جمله مهم‌ترین رودخانه‌های مازندران هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha