• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1403062818719
  • خبرنگار : 50136

فرماندار ارومیه خبر داد

رفع تهدید وقوع سیلاب احتمالی در منطقه آبشناسان ارومیه

رفع تهدید وقوع سیلاب احتمالی در منطقه آبشناسان ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی فرماندار ارومیه از احداث سازه آبخیزداری برای جلوگیری از وقوع سیلاب در منطقه آبشناسان ارومیه خبر داد.

غلامحسین عماری ۲۸ شهریور ماه در جلسه ستاد پیشگیری و هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان با بیان اینکه در راستای حل مشکل سیلاب منطقه آبشناسان ارومیه که ناشی از جریان روان آبهای بالادست است با احداث سازه‌های آبخیزداری توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، موضوع در حال رفع تهدید است، گفت: این طرح با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۴۲۰ میلیون تومان در ۷ نوع سازه در حال اجرا است که دو سازه آن سنگ ملاتی به حجم ۲۳۴ متر مکعب و ۵ سازه گابیدی به حجم ۱۷۰۰ متر مکعب است.

وی تاکیدکرد: این پروژه تا اواخر آبان امسال به پایان خواهد رسید و دیگر شاهد بروز مشکل سیلاب در این منطقه نخواهیم بود.

عماری در این جلسه به پاکسازی نخاله‌های جاده‌های ورودی به شهر ارومیه اشاره کرد و گفت طی سه هفته اخیر با شروع طرح ضربتی جمع آوری زباله وپسماندها در محورهای ورودی شهرستان ارومیه از جمله در جاده سرو، ۳۵۰ بار نخاله کامیون و مجموع فعالیت ۷۵ نفر کارگر جمع آوری زباله و در جاده چی چست ۱۷۰ بار نخاله کامیون با مجموع فعالیت ۱۰۵ نفر کارگرجمع آوری زباله و همچنین در محورهای جاده انهر، جاده سلماس و جاده شهید کلانتری با مجموع فعالیت ۱۱۵ نفر کارگر جمع آوری زباله با هماهنگی و مدیریت فرمانداری و اقدام توسط ادارات ذیربط نخاله های ساختمانی و پسماندهای کنار جاده‌ای جمع آوری شده که ادامه این پاکسازی در مسیر جاده مهاباد در حال اقدام است.

فرماندار ارومیه اظهار کرد: باید از ظرفیت دهیاری‌ها به صورت مستمر استفاده کرد تا مسیرهای ورودی شهر پاکسازی شوند. 

وی در این جلسه با اشاره بر پاکسازی مسیرهای توریستی و جاده‌ای و بالاخص جمع آوری سگهای بلاصاحب نیز اشاره کرد و گفت: باید شرایطی تدبیر کرد تا از حضور حیوانات در معابر جلوگیری شود. 

عماری در نهایت پیرامون اتخاذ تمهیدات لازم ادارات و مردم در خصوص سوخت‌های جایگزین در ادارات و کارخانه‌ها در فصل سرما اشاره کرد و افزود: ادارات و کارخانه و نیروگاه‌ها باید نسبت به نیاز خود جهت ذخیره‌سازی سوخت غیر گازی اقدام کنند تا در صورت قطعی گاز مصرفی دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha