• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403062818718
  • خبرنگار : 50455

امام جمعه قم:

هفته وحدت، سنجش عیار امت اسلام است

هفته وحدت، سنجش عیار امت اسلام است

ایسنا/قم امام‌ جمعه قم گفت: هفته وحدت، هفته سنجش برای امت اسلام است تا عیار تبعیت و پیروی امت اسلام از دستورات نبی گرامی اسلام مشخص شود.

آیت‌الله سید محمد سعیدی امروز (۲۸ شهریور ماه) در نشست شورای فرهنگ عمومی استان قم که در حرم بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: انتظارات اهل‌ بیت (ع) از محبین خود، صرف تجلیل و شادباش نیست، بلکه ما باید پیرو فرهنگ و سیره زندگی آن حضرات باشیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت تأکید کرد: لازم است در جامعه به‌گونه‌ای رفتار کنیم تا خود را به سیره حقیقی رسول خدا نزدیک کنیم.

وی افزود: صدق در سخن، ادای امانت، حسن خلق، وفای به عهد و مردم‌داری از فضایل و رفتارهایی است که رسول خدا به ما امر فرموده است و راه نزدیک‌ شدن به رسول خدا بدون انجام این امور ممکن نیست.

توجه به فرهنگ نسل جوان نیازمند مشارکت دستگاه های اجرایی

در ادامه این نشست، سید محمد آقامیری، استاندار قم اظهار کرد: اتفاقات مبارک و مهمی در شهر در مقوله فرهنگ و مدیریت فرهنگی شکل‌ گرفته که نشان‌دهنده فعالیت تمام ارگان‌ها و سازمان‌های مربوط است.

هفته وحدت، سنجش عیار امت اسلام است

وی ادامه داد: توجه ویژه به نسل جوان با رویکرد فرهنگی در طرح‌های مهمی کلید خورده و نیازمند همدلی و مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است.

او بیان کرد: برنامه‌ریزی فرهنگی در استانداری در راستای نشر معارف اسلامی دربرگیرنده طفولیت تا دانشگاه نسل جدید است.

استاندار قم گفت: توسعه فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد در برنامه‌های هفته دفاع مقدس، ممانعت از فراموشی و پاک‌ شدن خاطرات و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام از جمله طرح‌هایی است که در حال اجرایی‌ شدن است.

وی افزود: تعامل با موزه دفاع مقدس و بازدید علاقه‌مندان از این موزه با همکاری و مساعدت سپاه و بسیج، همکاری مستمر با فرماندهی نیروی انتظامی از جمله اقداماتی است که باعث پیشرفت امور در مقوله فرهنگ ایثار و شهادت شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha