• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403062818681
  • خبرنگار : 50974

امام جمعه تالش:

گسترش مبانی وحدت در جامعه نیازمند تبیین بین جوانان است

گسترش مبانی وحدت در جامعه نیازمند تبیین بین جوانان است

ایسنا/گیلان امام جمعه تالش گفت: لازمه ترویج و گسترش مبانی وحدت و انسجام عملی اسلام، تبیین آن بین دانشجویان و جوانان با روش‌های متنوع و ادبیات روز در جامعه اسلامی است که این امر نیازمند تلاش جدی اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌ها در تبیین این مسئله به دانشجویان و جوانان است.

نشست تخصصی «شمیم وحدت» به‌مناسبت هفته وحدت امروز (۲۸ شهریور ماه) با حضور امام جمعه تالش، امام جمعه اهل سنت مسجد محمدیه تالش، علما و روحانیون شیعه و اهل سنت و رئیس، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی تالش در دفتر ریاست این دانشگاه برگزار شد.

طیب پوررضا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تالش در این نشست، تالش را نماد وحدت مذاهب اسلامی در کشور دانست و اظهار کرد: شهرستان تالش با وجود دو مذهب اهل سنت و شیعه، با زندگی مردم این سرزمین پهناور در کنار یکدیگر در صلح و همدلی خود نمایانگر وحدت و انسجام این دو مذهب اسلامی بوده که جلوه‌ای از وحدت بین مسلمین را نشان می‌دهد.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را از مهمترین مراکز فرهنگی منطقه دانست و گفت: با تعامل، همدلی و حمایت‌های امام جمعه تالش، اعضای شورای تأمین و مسئولان تالش توانستیم حرکت رو به رشدی در عرصه فرهنگی در دانشگاه ایجاد کنیم که یکی از این مسائل حضور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تالش در کرسی‌های آزاداندیشی استان بود که نمایانگر تحول در حوزه فرهنگی دانشگاه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تالش به ارتقای رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در کشور اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های پرسنل دانشگاه و همکاری و همدلی مسئولان شهرستان، رتبه کشوری دانشگاه آزاد اسلامی تالش امسال دو پله ارتقا یافت و این تلاش‌ها بدون اتحاد، انسجام و همدلی به‌دست نمی‌آمد.

گسترش مبانی وحدت در جامعه نیازمند تبیین بین جوانان است

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی نورزاد، امام جمعه تالش، این شهرستان را مرکز وحدت و همدلی در منطقه دانست و گفت: یقیناً باید واژه وحدت و همدلی را در شهرستان تالش معنا کرد، نه‌تنها وحدت مذاهب بلکه وحدت سببی نیز در این شهرستان وجود دارد، مردم نجیب و ولایتمدار تالش با دو مذهب اهل سنت و شیعه به خوبی و خوشی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، همین امر تالش را تبدیل به جلوه‌ای درخشان از اتحاد و انسجام در کشور کرده است.

رئیس دفتر تقریب مذاهب اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان تالش به جایگاه ارزشمند وحدت در جامعه اسلامی اشاره و بر لزوم تبیین جایگاه علمی و عملی وحدت اسلامی به دانشجویان و جوانان تأکید کرد و ادامه داد: لازمه ترویج و گسترش مبانی وحدت و انسجام عملی اسلام، تبیین آن بین دانشجویان و جوانان با روش متنوع و ادبیات روز در جامعه اسلامی است که این امر نیازمند تلاش جدی اساتید و پژوهشگران دانشگاه‌ها در تبیین این مسئله مهم و جدی به دانشجویان و جوانان است.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان رسانه را از مهمترین عوامل تحکیم وحدت جامعه دانست و بیان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب با ابزار مجازی و رسانه‌ای خود همواره قصد تفرقه‌اندازی و ضربه زدن به وحدت جامعه اسلامی را دارند؛ اما با بصیرتی که جامعه اسلامی دارد هرگز آنها به اهداف شوم‌شان نخواهند رسید. بنابراین تقویت گفتمان وحدت در جامعه می‌طلبد تا رسانه‌های جامعه اسلامی پای کار بیایند و با ترویج مسئله وحدت در عرصه مجازی موجب تقویت وحدت جامعه اسلامی شوند.

امام جمعه تالش با اشاره به وحدت عملی در جامعه اسلامی، گفت: دفاع از مبانی اسلام و سیره نبوی نیازمند وحدت عملی است نه شعاری. بنابراین اگر می‌خواهیم با استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی مبارزه کنیم باید وحدت عملی داشته باشیم نه وحدت شعاری. همین امر نیازمند تبیین عملی برای دانشجویان، جوانان و جامعه اسلامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha