• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403062818672
  • خبرنگار : 50189

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان:

کانون وصال شیرین در کرمان هزینه‌های ازدواج را به حداقل می‌رساند

کانون وصال شیرین در کرمان هزینه‌های ازدواج را به حداقل می‌رساند

ایسنا/کرمان مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به شکل‌گیری کانون وصال شیرین در استان کرمان و با بیان این مطلب که پیوست‌های قانونی برای این طرح در نظر گرفته شده است، گفت: در این طرح از ظرفیت گروه‌های مردمی و خیرین، ظرفیت‌های دولتی و ... استفاده می‌شود.

میثم پاریزی عصر امروز ۲۸ شهریور ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ازدواج یکی از رسالت‌های وزارت ورزش و جوانان است و امروز در خصوص جوانی جمعیت و ازدواج نگرانی‌هایی وجود دارد.

به اعتقاد وی، به هیچ عنوان نمی‌توان در بحث تجرد و ازدواج نسخه واحدی را برای همه مناطق نوشت.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با اشاره به بررسی‌های ده ساله در استان کرمان، اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های اقتصادی در برخی از شهرهای صنعتی استان اما میل به تجرد جوانان آن مناطق زیاد است.

به اعتقاد پاریزی، اقتصاد معیار قطعی تجرد در استان کرمان نیست، لذا این مهم نیاز به مطالعه و تفکیک مناطق دارد.

وی با بیان این مطلب که مسائل ازدواج در هر شهرستان استان با شهرستان دیگر متفاوت است، تصریح کرد: باید برای هر منطقه یک راهکار متفاوت ارائه شود.

پاریزی با اشاره به شکل‌گیری کانون وصال شیرین در استان کرمان در ادامه با بیان این مطلب که پیوست‌های قانونی برای این طرح در نظر گرفته شده است، گفت: در این طرح از ظرفیت گروه‌های مردمی و خیرین، ظرفیت‌های دولتی و ... استفاده می‌شود.

طبق اعلام وی، ۶۲ واحد صنفی؛ شامل؛ سه تالار، ۱۵ فروشگاه کت و شلوار و کیف و کفش، سه گل فروشی، دو لوازم خانگی، چهار آتلیه، سه صنف تزئینات سفره عقد، ۱۱ مزون، دو آرایشگاه مردانه و سه قنادی و ... از جمله صنوف در استان کرمان هستند که اعلام آمادگی ارائه خدمات به زوج‌های جوان در راستای ازدواج آسان کرده‌اند.

وی آگاهانه بودن، آسان بودن و پایداری ازدواج را مهم دانست و بیان کرد: ما می‌توانیم بستر را برای ازدواج آسان فراهم کنیم و همچنین برای پایداری ازدواج نیز می‌توانیم کمک کنیم.

به گفته وی، برای پایداری ازدواج باید دستگاه‌های مربوطه از زوج‌های جوان در بحث اشتغال و مسکن حمایت کنند.

صنوف برای ازدواج آسان جوانان مشارکت کنند

سلطانی معاون امور جوانان ورزش و جوانان استان کرمان نیز با بیان این مطلب که کانون وصال شیرین از طرح‌های ورزش و جوانان است، اظهار کرد: این طرح در راستای تسهیل ازدواج جوانان اجرا می‌شود تا مقداری از دغدغه جوانان کاهش یابد.

به گفته وی، این کار در استان‌ها راه افتاده است و از نیروهای که در این طرح همکاری می‌کنند حمایت می‌شود.

سلطانی گفت: همه اصنافی که قصد مشارکت در این امر خیّر را دارند اعلام کنند و جوانان برای بهره‌مندی از این خدمات به سامانه "همراه ازدواج" مراجعه کنند. در این سامانه همه اصنافی که به زوج‌ها تخفیف می‌دهند مشخص است بنابراین جوانان از این سامانه معرفی‌نامه دریافت و به صنف مربوطه مراجعه کنند.

به گفته وی، اکنون کانون وصال شیرین در کرمان راه‌اندازی شده است و در آینده در سایر شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد.

طبق صحبت‌های معاون امور جوانان ورزش و جوانان استان کرمان، خدمات سفر(ماه عسل) به زوج‌های جوان نیز ارائه می‌شود و مجمع خیرین در خصوص تهیه تجهیزیه جوانان نیز کمک‌هایی می‌کنند.

به گفته وی، خدمات مشاوره و همسان گزینی برای جوانان با تخفیف و در برخی اوقات به صورت رایگان انجام می شود و در کمیته‌های سامان ازدواج از ظرفیت‌های دولتی نیز استفاده خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha