• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1403062818603
  • خبرنگار : 50963

امام جمعه بوشهر:

دفاع مقدس، ایران را در برابر تمام ابرقدرت‌ها بیمه کرد

دفاع مقدس، ایران را در برابر تمام ابرقدرت‌ها بیمه کرد

ایسنا/بوشهر امام جمعه بوشهر عامل اصلی پیروزی ایران، در جنگ تحمیلی ۸ ساله را مؤلفه قدرت نظامی، دفاعی و هویت دینی و ملی دانست و گفت: ۸ سال دفاع‌مقدس، ایران را در برابر تمام ابرقدرت‌ها بیمه کرد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در نشست با فرماندهان نیروهای مسلح استان بوشهر با گرامیداشت هفته دفاع‌مقدس و تجلیل از رشادت‌های رزمندگان جنگ ۸ ساله تحمیلی اظهار کرد: در محاسبات قدرت برای یک کشور یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت، اقتدار دفاعی نیروهای مسلح است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه مولفه‌های قدرت در بخش‌های مختلف قرار دارد، گفت: عرصه نظامی، دفاعی و امنیتی مهمترین مولفه‌های قدرت یک کشور محسوب می‌شود و دیگر مولفه‌ها بدون قدرت نظامی و امنیتی محقق نمی‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری قدرت دفاعی، نظامی و امنیتی را جز مؤلفه‌های راهبردی، بنیادین و استراتژیک دانست و خاطرنشان کرد: از دیرباز کشورهایی که توانسته‌اند در مقابل زیاده‌خواهی کشورهای متجاوز ایستادگی کنند، استقلال کشور خود را حفظ کرده‌اند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ابعاد مختلف مولفه‌های قدرت نظامی، دفاعی و امنیتی را برشمرد و اضافه کرد: جنگ تحمیلی ۸ ساله و دفاع مقدس مهمترین مقطع تاریخ ایران و منطقه محسوب می‌شود و در این دوران که جمهوری اسلامی ایران دارای شرایط خاصی بود و همه کشورها برای براندازی نظام هم پیمان شده بودند، با شکست آنان اقتدار ایران به نمایش گذاشته شد.

امام جمعه بوشهر عامل اصلی پیروزی ایران، در جنگ تحمیلی ۸ ساله را مؤلفه قدرت نظامی، دفاعی و هویت دینی و ملی دانست و گفت: ۸ سال دفاع مقدس، ایران را در برابر تمام ابرقدرت‌ها بیمه کرد.

صفایی بوشهری با بیان اینکه ایران قبل از انقلاب در مدیریت، عملیات میدانی، تجهیزات و دیپلماسی نظامی و دفاعی به دیگر کشورها وابسته بود و ضعف بسیاری داشت، اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و ۸ سال جنگ تحمیلی، تاریخ نوینی در تمام عرصه‌ها ایجاد و جمهوری اسلامی ایران در همه شاخص‌ها دارای مؤلفه قدرت شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران تهدید ۸ سال جنگ تحمیلی را به فرصت تبدیل کرد و اکنون در شرایطی قرار داریم که در شاخص‌های مختلف برتر منطقه و بعضاً جهان قرار دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره اینکه توان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران روز افزون است گفت: دفاع مقدس آغاز تاریخ نوین اقتدار نیروهای مسلح ایران و مقام بزرگی است.

نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری گوشه‌ای از رشادت‌های نیروهای مسلح را برشمرد و اضافه کرد: ظرفیت نیروی دریایی به‌گونه‌ای که قادر است از تمام دریاها و اقیانوس‌های بین‌المللی بدون هیچ مشکلی تردد و عبور کند و بر خلیج فارس، دریای عمان و مدار ۷ درجه اشراف کامل دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ادامه دارد: هیچ کشور متخاصم توان تعرض و رویارویی با نیروهای مسلح ایران ندارد.

صفایی‌بوشهری مهمترین عامل اجرایی نشدن طرح نیل تا فرات رژیم صهیونیستی را توانمندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی دانست و تأکید کرد: رژیم جنایتکار و غاصب صهیونیستی در شرایط خاص قرار دارد و هر روز به مرگ خودش نزدیکتر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha