• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403062818528
  • خبرنگار : 50081

یک کارشناس مذهبی:

بهترین عرض ارادت مسلمانان به پیامبر اسلام (ص) قدم گذاشتن در راه وحدت است

بهترین عرض ارادت مسلمانان به پیامبر اسلام (ص) قدم گذاشتن در راه وحدت است

ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس مذهبی گفت: بهترین عرض ارادت به پیامبر اسلام (ص) توسط مسلمانان این است که در تمامی زمان‌ها به ویژه در این ایام در جهت وحدت قدمی بردارند و تلاش کنند.

حجت‌الاسلام مهدی عدالتیان در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص ضرورت هفته وحدت اظهار کرد: وحدت در اسلام از اولین و مهم‌ترین مسائلی است که از طرف خداوند در قرآن کریم و در فرمایشات پیامبر اعظم (ص) نیز مطرح شده است.

وی عنوان کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا و َلا تَفَرَّقوا؛ و همگی به ریسمان خدا چنگ زنید و تفرقه نیاندازید و متفرق نشوید». همچنین در آیه دیگری می‌فرماید «و لا تنازعوا فتفشلوا و تذهب ریحکم؛ با هم نزاع نکنید که سست و کم نیرو می‌شوید و آن عظمت شما از بین خواهد رفت». بنابراین مسئله وحدت از همان ابتدای اسلام مطرح بوده و پیامبر(ص) و سایر معصومین (ع) بر آن نیز تاکید داشته‌اند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی فاصله میان دو تاریخ ولادت پیامبر اسلام بنا بر اهل تسنن و نظر شیعیان که ۱۲ تا ۱۷ ربیع الاول است به نام هفته وحدت نیز نامگذاری شده تا جلوه بیشتری داشته باشد و وحدت در عالم اسلام تاکید بیشتری شود.

وی بیان کرد: این وحدت پرهیز از مصائبی که باعث تضعیف و تحریک بعضی از مسلمانان نسبت به عده‌ای دیگر خواهد شد را به همراه دارد. همچنین بیان مشترکات، روشنگری و ایجاد جلسات گفت‌وگوی دوستانه در فضای اسلامی می‌تواند مسائل اختلافی را با وحدت، همدلی، بیان خوب و دوستانه مطرح کرد که ضمن آشنایی با حقایق هر مذهب و احترام به مقدسات حقایق برای نسل جوان و آیندگان نیز روشن می‌شود و آن‌ها می‌توانند در فضای آرام و مشخص به این مسائل فکر، تصمیم‌گیری و سپس انتخاب کنند.

عدالتیان خاطرنشان کرد: قطعا بهره‌ای که مسلمانان از وحدت و همدلی در طول تاریخ برده‌اند بسیار زیاد بوده و در مقابل خسارت‌هایی که از تفرقه که عامل اصلی آن دشمنان بودند نیز در عالم اسلام بسیار  زیان‌بار بود. بنابراین بهترین عرض ارادت به پیامبر اسلام (ص) توسط مسلمانان این است که در تمامی زمان‌ها به ویژه در این ایام در جهت وحدت قدمی بردارند و تلاش کنند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha