• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403062818354
  • خبرنگار : 50214

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظرقائم یزد:

تبیین و نشر عمیق فرهنگ جهاد و شهادت را دنبال می‌کنیم

تبیین و نشر عمیق فرهنگ جهاد و شهادت را دنبال می‌کنیم

ایسنا/یزد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظرقائم یزد ضمن تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این ناحیه مقاومت، مهمترین هدف از برگزاری این برنامه‌ها را تبیین و نشر عمیق فرهنگ جهاد و شهادت و نهادینه کردن آن در جامعه به ویژه برای نسل جوان ذکر کرد.

سرهنگ پاسدار «حسین آزادی نژاد» امروز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه در نشست با خبرنگاران، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید و ابراز خرسندی از تقارن این ایام با ولادت حضرت محمد(ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، فصل بی بدیل از منظومه ارزشی و معرفتی دین مبین اسلام است که با هدایت‌های مقام معظم رهبری و نقشه راه ترسیم شده در قالب بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، به منطل مقصود خواهد رسید.

وی گفت: متاسفانه از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، شیاطین بزرگ و در راس آنها آمریکا برای نابوی این نظام نوپا اقدامات متعددی از جمله جنگ ناجوانمردانه هشت ساله را طراحی و اجرا کرد ولی ملت شریف ایران با چهار کلیدواژه‌ی توکل به خداوند، توسل به اهل بیت(ع)، تبعیت از ارزشها و ولایت فقیه، پیروز این میدان شدند و حتی یک وجب از خاک میهن خود را به بیگانگان ندادند.

سرهنگ آزادی نژاد در ادامه تبیین و نشر عمیق فرهنگ جهاد و شهادت و نهادینه کردن آن در جامعه به ویژه برای نسل جوان را از مهمترین اهداف برنامه‌های هفته دفاع مقدس برشمرد و گفت: در همین راستا یکسری وظایف  از جمله نهادینه کردن ارزشها و روحیه ایثار در جامعه و تبیین الگوی رفتاری شهدا با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورایی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را مدنظر داریم.

وی از دیگر این وظایف را تبیین عقلانیت در دفاع مقدس، درس‌ها و دستاوردها و عبرت‌های آن در پیوند با شرایط حال و آینده و محور مقاومت، بزرگداشت شهدا و ایثارگران، روایت گری حقایق دفاع مقدس و نشر آن، تبیین و پژوهش دفاع مقدس پیرامون تجربیات حاصل شده و تبدیل آنها به نظریه دفاعی منطبق با نیازهای روز و هچنین تکریم خانواده شهدا و ایثارگران و رزمندگان و پیشکسوتان، ذکر کرد.

تبیین و نشر عمیق فرهنگ جهاد و شهادت را دنبال می‌کنیم

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهید منتظرقائم یزد گفت: در این رابطه یکسری برنامه‌ها در قالب ۶۲ عنوان برنامه با ۱۶۰ ریزبرنامه تدوین شده و امیدواریم با همکاری همه مردم شاهد اجرای آنها در استان باشیم.

وی به برگزاری رژه اقتدار نیروهای مسلح در صبح روز شنبه ۳۱ شهریورماه در بلوار دفاع مقدس یزد اشاره و عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های استانی که در شهر یزد برگزار خواهد شد، برگزاری نمایش «رسم شیدایی ۴» در دهکده مقاومت بسیج واقع در مجاورت پارک کوهستان تا ششم مهرماه به هنگام وقت نماز مغرب و عشاء است.

وی با اشاره به همزمانی روز اول هفته دفاع مقدس با ولادت رسول اکرم(ص)، گفت: به همین منظور یکسری جشن‌ها نیز در سطح مساجد و حسینیه‎های شهر یزد برگزار خواهد شد.

تبیین و نشر عمیق فرهنگ جهاد و شهادت را دنبال می‌کنیم

سرهنگ آزادی نژاد با اشاره به برگزاری یادواره شهدای محلات مختلف شهر در این ایام، از برگزاری یادواره شهدای جهادگر، یادواره شهدای فرهنگیان،‌یادواره شهدای اصناف و یادواره شهدای بسیج کارگری خبر داد.

وی برگزاری برنامه‌های آبروی محله به یاد شهدای همان محله را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس ذکر کرد و افزود: نواختن زنگ مهر و ایثار در سطح مدارس استان و به صورت نمادین در دبیرستان دخترانه عفت، برگزاری رویداد سازش یا مقاومت نوجوانان دهه نودی‌ها در سطح مدارس، برگزاری پیاده روی خانوادگی از میدان یزدباف به سمت میدان حج، همایش تجلیل و تکریم مادران آسمانی، جشن نبوی و تجلیل از دختران شهدا و همایش بانوان فاطمی، از دیگر این برنامه‌هاست.

سرهنگ آزادی نژاد همچنین از برپایی نمایشگاه اسوه در محل حسینیه امیرچخماق از ۱۰ تا ۱۲ مهرماه به منظور نمایش توانمندی‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج نیز خبر داد و گفت: در هفته دفاع مقدس مجمع طلایه‌داران عرصه تربیت بسیج با استاد شجره طیبه صالحین و نیز رزمایش رهروان شهدا با محوریت سرکشی از فرزندان شهدا را نیز برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha