• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 1403062818339
  • خبرنگار : 71263

نفت از افزایش قیمت منصرف شد

نفت از افزایش قیمت منصرف شد

قیمت نفت پس از دو روز افزایش متوالی، در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا تحت تاثیر داده‌های ضعیف اقتصادکلان،کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در نوامبر، ۴۹ سنت معادل ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۷۳ دلار و ۲۱ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات نفت آمریکا برای تحویل در اکتبر، با ۵۰ سنت معادل ۰.۵ درصد کاهش، به ۷۰ دلار و ۶۹ سنت در هر بشکه رسید. شاخص نفت آمریکا روز سه شنبه با یک دلار و ۱۰ سنت افزایش و نفت برنت با ۹۵ سنت افزایش، بسته شده بود.

تحلیلگران گروه بانکی ANZ‌ در یادداشتی نوشتند: داده‌های ضعیف اقتصاد کلان، نگرانی‌ها نسبت به وضعیت تقاضا برای نفت را تشدید کردند. پایان اوج تقاضای تابستانی برای سوخت هم بر فضای بازار تاثیر گذاشته است.

جنایت انفجار پیجرها در لبنان هم، بیم تشدید خشونت در خاورمیانه را برانگیخت و از قیمت‌ها پشتیبانی کرد.

میتسو مورایشی، تحلیلگر شرکت «فوجیتومی سکیوریتیز» اظهار کرد: سرمایه گذاران به کاهش احتمالی نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا چشم دوخته اند که می‌تواند تقاضای آمریکا برای سوخت را تقویت و ارزش دلار را ضعیف کند.

معامله‌گران انتظار دارند فدرال رزرو، سیکل کاهش نرخ بهره را با کاهش نیم درصدی در روز چهارشنبه آغاز کند و این اقدام، سایر بانک‌های مرکزی را برای تسهیل سیاست پولی تحت فشار قرار دهد.

عامل دیگری که از بازار پشتیبانی کرد، انتظار معامله‌گران برای خرید نفت از سوی دولت آمریکا برای بازسازی ذخایر نفت استراتژیک بود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز برآورد کردند ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته، حدود ۵۰۰ هزار بشکه کاهش پیدا کرده است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا، روز چهارشنبه، آمار رسمی ذخایر نفت و سوخت آمریکا را منتشر خواهد کرد. منابع بازار روز گذشته اعلام کردند آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داده که ذخایر نفت و سوخت آمریکا در هفته گذشته، افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha