• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403062818216
  • خبرنگار : 50163

رئیس اداره محیط زیست خرم‌دره:

مشکل انتشار مگس در خرم‌دره کنترل شده است

مشکل انتشار مگس در خرم‌دره کنترل شده است

ایسنا/زنجان رئیس اداره محیط زیست خرم‌دره گفت: با شناسایی کانون‌ها مشکل انتشار مگس در خرم‌دره کنترل شده است.

محمدهادی کاظمی امروز (چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه) در جلسه مدیریت پسماند شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه شهرداری همکاری خوبی با محیط زیست شهرستان داشته و تلاش شبانه روزی برای حل مشکلات دارد، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در حمل زباله‌ها وجود دارد انتشار شیرابه از ماشین‌آلات حمل زباله است.

وی با بیان اینکه مشکل شیرابه یک معضل بهداشتی جدی است، متذکر شد: با توجه به همین موضوع مقرر شده شهرداری سال آینده در بودجه خود اعتباری برای خرید ماشین ایزوله حمل زباله در نظر بگیرد.

کاظمی، مشکل نخاله‌های ساختمانی را یکی دیگر از معضلات زیست‌محیطی در خرم‌دره عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر اینکه باید مکان مناسبی برای تخلیه نخاله در نظر گرفته شده و اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه که نخاله‌ها باید در جای مناسب تخلیه شود صورت گیرد.

وی از شناسایی ۶ کانون انتشار بوی بد در داخل و حاشیه شهر خرم‌دره خبر داد و گفت: از مهم‌ترین این کانون‌ها می‌توان به بوی فاضلاب، بوی کشتارگاه‌های مرغ و کشت و صنعت بنیاد اشاره کرد که خوشبختانه ۸۰ درصد این مشکل با اقدامات صورت گرفته حل شده است.

کاظمی با توضیح اینکه جایگاه پسماند شهرستان نیز یک معضل چند ساله بود که برای حل این مشکل علاوه بر خاک‌پوشانی ترانشه جدیدی ایجاد شد، یادآور شد: ظرفیت این ترانشه ۲۳ هزار متر مکعب است.

رئیس اداره محیط زیست خرم‌دره با توضیح اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۸ مورد برای واحدهای صنعتی شهرستان اخطاریه صادر شده است، ادامه داد: مجوز استقرار صنایع آب‌بر به هیچ وجه در شهرستان صادر نمی‌شود، همچنین از استقرار واحدهای صنعتی در حرایم جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه مشکل انتشار مگس‌ها نیز کنترل شده است، تصریح کرد: کانون‌های انتشار مگس شناسایی شد و اقدام لازم در زمینه خاک‌پوشانی و سم‌پاشی انجام شده است.

وی با اشاره به استقرار واحدهای غیر مجاز برخی از ضایعات فروشی‌ها در شهرستان، خاطرنشان کرد: شکایات مردمی در این زمینه نیز وجود دارد، لذا باید مکان مشخص از طریق شهرداری برای استقرار این واحدها مشخص شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha