• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403062818194
  • خبرنگار : 50046

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور:

نبودن تناسب بین جرم و مجازات هزینه زیادی وارد کرده است

نبودن تناسب بین جرم و مجازات هزینه زیادی وارد کرده است

ایسنا/خراسان شمالی نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در این استان، قومیت‌های مختلفی در کنار هم زندگی می‌کنند و مشکلی از نظر قومیتی نداریم.

حجت‌الاسلام رضا نوری شامگاه گذشته (۲۷ شهریور ماه) در دیدار با جانشین فرمانده کل انتظامی کشور، بیان کرد: ما با تمام ائمه جمعه اهل سنت خراسان شمالی ارتباط خوبی داریم که تبلور وحدت در این استان است.

وی ادامه داد: مشکل حل‌نشده به لحاظ امنیتی در خراسان شمالی وجود ندارد و امنیت خوبی داریم.

او یادآوری کرد: در چند روز گذشته، شاهد تشیع شهید پارسا سوزنی از شهدای مرزبانی در استان بودیم که سبب افتخار ماست. همچنین امروز تشییع جلال اسدی را داشتیم که زائران اربعین را نجات داد و جان خود را در این راه فدا کرد.

امام جمعه بجنورد افزود: همکاری دستگاه قضا و نیروی انتظامی منجر به افزایش احساس امنیت مردم و کاهش جرائم خواهد شد و باید تناسب بین جرم و مجازات آن وجود داشته باشد تا هزینه جرم برای مجرمان افزایش پیدا کند.

جانشین فرمانده کل انتظامی کشور نیز در این دیدار گفت: کم بودن هزینه جرم برای مجرمان موجب می‌شود به مجری قانون نیز تعدی و تعرض شود.

سردار قاسم رضایی بیان کرد: در خراسان شمالی اقدامات خوبی برای افزایش امنیت انجام شده است. این استان در حوزه انتظامی و مرزبانی از استان‌های موفق کشور است و با مدیریت خوب فرمانده انتظامی استان، دغدغه امنیتی در اینجا وجود ندارد.

وی با بیان اینکه تقریباً همه جرائم در کشور با مجازات تناسب ندارد و بازدارنده نیست، اظهار کرد: این عدم تناسب بین جرم و مجازات هزینه زیادی را به مردم و دستگاه انتظامی وارد کرده است که می‌تواند موجب نارضایتی شود. برخورد جدی با مجرمان موجب می‌شود جرم‌ها کاهش پیدا کند.

او گفت: در خیلی کشورها عدم تمکین به دستور پلیس مستوجب مجازات و برخورد قانونی است و قوانینی که در گذشته در کشور تصویب شده است، اکنون اثر کمی در راستای کاهش جرم دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی خراسان شمالی، جانشین فرماندهی کل انتظامی کشور موضوع اتباع بیگانه غیرمجاز را نیز یکی از موضوعات مهم در کشور دانست که مشکلات بسیاری را برای سازمان انتظامی کشور ایجاد کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha