• چهارشنبه / ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403062818154
  • خبرنگار : 50117

یک نماینده سابق مجلس:

اصفهان نیاز به استانداری جوان و تحولگرا دارد

اصفهان نیاز به استانداری جوان و تحولگرا دارد

ایسنا/اصفهان یک فعال سیاسی و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اصفهان نیاز به استانداری تحولگرا و جوان دارد، گفت: اولویت استاندار آینده اصفهان باید نگاه بلند مدت باشد و نگاهی میان مدت و کوتاه مدت نداشته باشد.

علی بختیار در گفت‌وگو با ایسنا درباره ملاک‌هایی که باید در انتخاب استاندار آینده اصفهان مدنظر قرار گیرد و اینکه استاندار باید چه رویکردهایی را اتخاذ کند، اظهار کرد: اصفهان یکی از استان‌های برتر کشور در زمینه‌های مختلف بوده است، اما در این سال‌ها و در دهه‌های اخیر آن توسعه و پیشرفتی که شایسته این استان بوده رخ نداده و در واقع توسعه پایدار در اصفهان مدنظر نبوده است. توسعه پایدار توسعه‌ای است که محیط زیست، آب و خواسته‌های مردم را تأمین کند و با یک نگاه عمیق بلند مدت این توسعه ایجاد شود.

وی افزود: در این سال‌ها نوع کارهایی که در اصفهان انجام شده بر خلاف توسعه پایدار بوده و نگاه بلند مدت نداشته است. به همین دلیل در حال حاضر اصفهان با مشکلات و معضلات زیادی از نظر اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دست به گریبان است و کمبود آب از مشکلات اصلی این استان است. اولویت استاندار آینده اصفهان باید نگاه بلندمدت باشد و نگاهی میان مدت و کوتاه مدت نداشته باشد.

این نماینده سابق مجلس، تصریح کرد: دلیل اصلی که استانداران نتوانسته‌اند نگاه بلندمدت و عمیق داشته باشند این است که ثبات مدیریتی در استان وجود نداشته است. در گذشته اصفهان از یک ثبات مدیریتی برخوردار بود و استانداران آن ۱۰ سال یا بیشتر بر سر کار بوده‌اند، اما در این سال‌ها معمولاً استانداران اصفهان دو یا سه سال بیشتر بر سرکار نبوده‌اند و نبود ثبات مدیریت یکی از آسیب‌هایی است که در کشور و استان اصفهان وجود دارد.

بختیار ادامه داد: موضوع بعدی توسعه متوازن استان است که باید استاندار اصفهان به توسعه کشاورزی در کنار توسعه صنعت، خدمات و گردشگری بپردازد و باید در حوزه گردشگری و ساخت هتل سرمایه‌گذاری انجام شود. استفاده از مدیران شایسته در همه بخش‌های استان و در واقع شایسته‌گزینی باید در دستور کار استاندار آینده اصفهان قرار گیرد و در انتخاب فرمانداران باید دقت کافی انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در انتخاب استاندار آینده اصفهان باید در وهله اول فردی جوان منصوب شود. در گذشته از استانداران مسن در اصفهان بازخورد مثبتی نگرفته‌ایم. باید از نیروی جوان استفاده شود و فردی که نزدیک به ۷۰ سال دارد نمی‌تواند آن تحرک و کارایی لازم را داشته باشد. استاندار اصفهان باید فردی به روز باشد و نگاه قدیمی به مسائل نداشته باشد. اصفهان نیاز به استانداری تحولگرا دارد و تحول زمانی رخ می‌دهد که از نیروی جوان بر مسند استانداری استفاده شود.

این نماینده سابق مجلس، افزود: باید استانداری جوان با پیشینه مثبت برای اصفهان انتخاب شود که اکنون چنین نیروهایی وجود دارند و توانسته‌اند در گذشته توانایی‌های خود را اثبات کنند و تحول‌گرایی خود را نشان دهند. معتقدم باید از این گزینه‌ها استفاده شود تا شاهد تحول و تعالی در استان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha